Announcement

Collapse
No announcement yet.

mp3 normalisatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mp3 normalisatie

Beste leden,

Ik heb een Numark Mixtrack 3 Pro en deze heeft geen gain knoppen per kanaal; ik kan het volume van de afzonderlijke kanalen dus niet regelen. Nu moet ik bekennen dat ik weinig verschil tussen volume's en kwaliteit merk tussen mp3's (320 kbps) maar die gain knoppen zullen niet voor niks op veel controllers zitten. De vraag is dus hoe ik mp3's normaliseer om verschillen te voorkomen. Ik zie online genoeg programma's hiervoor zoals mp3gain ( http://mp3gain.sourceforge.net/ ) maar vroeg me af of er leden zijn met ervaring met dergelijke programma's. Is mp3gain een goed programma om mp3's mee te normaliseren en waar moet ik op letten? Bij voorbaat dank!

Groeten Endo
    Last edited by DJ Endo; Monday-07-03-2016, 11:35.

Zolang je geen "peak amplitude normalizer" gebruikt (dat doet mp3gain ook niet) zit je goed.
    Waar moet je op letten?
    Set the "Target Normal Volume" to 89.0 dB (of de target volume die je wenst).
    Last edited by BT-Studio; Monday-07-03-2016, 12:08.

Comment

Top bedankt voor de reactie. Is mp3gain een goed programma hiervoor of zijn er betere alternatieven? Voor ik een groot gedeelte van m'n mp3-database omzet, die uiteraard wel een backup heeft, wil ik dit graag zeker weten :).

Comment

mp3gain is precies bedoeld voor wat je wilt.
        Het mooie van mp3gain is ook dat het niks veranderd aan de data van je mp3 maar alleen iets veranderd aan de afspeel volume.

Comment

Bedankt BT-Studio :cool:. De boel wordt nu genormaliseerd :D

Comment

Working...
          X