Announcement

Collapse
No announcement yet.

macbook kiezen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• macbook kiezen

Beste forumleden

Graag zou ik mijn oude laptop willen vervangen voor een nieuwe..
    Daarbij had ik aan een macbook gedacht. Later zou ik dan eventueel een groot scherm kunnen aanschaffen.

Ik heb al eens gekeken op de apple site naar modellen en prijzen maar ik weet dus niet goed wat ik moet kiezen.

Hij moet voldoen aan volgende eisen..

-draaien via rekordbox pro
    -produceren van muziek
    -genoeg geheugen voor een heleboel muziek
    -eventueel wat foto en videobewerking

Om te voorkomen dat ik te veel geld investeer zou ik graag wat tips van jullie willen!
    Zouden jullie kunnen helpen met het kiezen van het juiste model?

Alvast bedankt!
    groetjes!

Draaien van rekordbox pro is niet zo heel spannend.
    Genoeg geheugen voor een heleboel muziek? Ik denk dat als jij voor een 512 gb aan muziek aan geschaft hebt je al voor een behoorlijk fortuin geïnvesteerd hebt. Voor audio heb je namelijk niet extreem veel opslag nodig.

Maar als je gaat produceren
    Of erger foto en videobewerking.

tja dan gaat het computer het opeens wel wat zwaarder krijgen. Dan worden de specs wel belangrijker. Vrij simpele regel, hoe beter je specs hoe sneller je laptop en hoe meer je tegelijk kan uitvoeren.
    Helaas kosten betere specs ook vrij snel meteen een hoop meer geld dus tja het gaat er denk ik meer op aan komen van hoeveel wil je eraan uit gaan geven.

Comment

Wil je er serieus mee aan de slag, en 'headroom' hebben voor de komende jaren, dan kies je voor een Macbook Pro. Je geeft aan dat je eventueel met een extern scherm wil gaan werken. In dat geval lijkt me een 13-inch groot zat.

Kies wel voor een Core i7 processor. Het extra geheugen dat je in de Apple store kan kiezen is gigantisch over-priced. Je bent voordeliger uit door de configuratie te kiezen met het minste geheugen en er zelf achteraf het maximale geheugen in te stoppen. Laat je niet afschrikken door roepers die beweren dat er alleen door Apple geproduceerd geheugen in een Mac kan, niets is minder waar. In de meeste Macs zitten gewoon Samsung stripjes en op internet koop je minimaal even goed Corsair geheugen voor een fractie van de prijs.

Wil je een grotere SSD? Ook gewoon zelf fixen. Een 512 GB Evo 850 van Samsung koop je op internet al onder de €200.00.

Met een dergelijke setup kan je echt jaren vooruit.

Comment

@bax-shop ik geef jullie meteen gelijk over de keuze van de Intel Core i7 processor boven de i5 processor, helaas zijn alle MacBook Pro's tegenwoordig allemaal dual core processoren of je moet willen kiezen voor een non retina MacBook pro, maar dan heb je een oud model met een oudere cpu erin enzovoorts. Helaas hebben deze retina MacBook's alleen de optie om voor een dualcore i5 of dualcore i7 te gaan, heel veel verschil ga je dus echt niet merken, de een heeft een iets hogere baseclock/boost dan de ander maar daar is het allemaal wel mee gezegd.

wat betreft het ram geheugen zit je niet helemaal goed, het werkgeheugen in de Retina MacBook Pro's is surface-mounted op het logic board, upgraden zit er dus niet in, hetzelfde geld voor de SSD, deze zit (verschillend per revisie) ook op het logic board vastgesoldeerd. Upgraden is dus niet mogelijk, wil je meer werkgeheugen? dan mag je dat op de website van apple even selecteren zodat je zakken met geld kunt wegbrengen naar die flippo's.

Comment

Originally posted by kevin00xxl View Post
          @bax-shop ik geef jullie meteen gelijk over de keuze van de Intel Core i7 processor boven de i5 processor, helaas zijn alle MacBook Pro's tegenwoordig allemaal dual core processoren of je moet willen kiezen voor een non retina MacBook pro, maar dan heb je een oud model met een oudere cpu erin enzovoorts. Helaas hebben deze retina MacBook's alleen de optie om voor een dualcore i5 of dualcore i7 te gaan, heel veel verschil ga je dus echt niet merken, de een heeft een iets hogere baseclock/boost dan de ander maar daar is het allemaal wel mee gezegd.

wat betreft het ram geheugen zit je niet helemaal goed, het werkgeheugen in de Retina MacBook Pro's is surface-mounted op het logic board, upgraden zit er dus niet in, hetzelfde geld voor de SSD, deze zit (verschillend per revisie) ook op het logic board vastgesoldeerd. Upgraden is dus niet mogelijk, wil je meer werkgeheugen? dan mag je dat op de website van apple even selecteren zodat je zakken met geld kunt wegbrengen naar die flippo's.
          Je hebt gelijk! Ik zat nog met mijn eigen (oude) Macbook Pro in mijn gedachten. Blijkbaar heeft Apple een nieuw verdienmodel aangeboord ;)

Comment

Originally posted by The Boxem Brothers View Post
            ...Daarbij had ik aan een macbook gedacht....
            Om te voorkomen dat ik te veel geld investeer...
            Is dat niet tegenstrijdig? ;)

Comment

Persoonlijk zou ik daarnaast sowieso niet een nieuwe laptop / mac kopen om er vervolgens zelf aan te gaan lopen sleutelen.
              Ik zie het namelijk al gebeuren dat als er wat in de toekomst mee is het eerste wat apple zegt: Ja maar u begrijpt natuurlijk wel dat dit geen garantie is aangezien u er zelf aan heeft lopen sleutelen.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                Is dat niet tegenstrijdig? ;)
                haha ja hebt een punt ;) Ik bedoel binnen het apple assortiment..

Comment

Niet om de knuppel in het hoenderhok te gooien,ik snap de voor en tegens prima, maar kijk ook even naar je windows optie's, voor een fractie van het geld wat je uitgeeft aan een mac, koop je een hele dikke windows laptop die wel nog uitbreidbaar is met sdd en/of ram, voor 1300 euro had ik een dikke lenovo met een I7, 16 gb en sdd van 256 gb + hdd van 1 tb, ik draai daarop met traktor(niet zo heel spannend...... Ableton live, diverse pzware plugins en maschine en dat werkt prima, nog niet een crash of probleem gehad met deze laptop...

Comment

Ik heb lang genoeg nagedacht over de keuze tussen windows & apple. Ik heb voor mezelf uitgemaakt om voor apple te gaan. De discussie over de verschillen tussen windows en apple gaan we dus hier niet voeren :)

Anyway, iemand nog tips en informatie rond het huidige apple assortiment? Want ik lees dat de info van de bax moderator ondertussen is achterhaald...

Groetjes Jens

Comment

Dan blijft het reactie #3 maar dan zonder het advies van later upgraden :)

Comment

Originally posted by The Boxem Brothers View Post
                        Ik heb lang genoeg nagedacht over de keuze tussen windows & apple. Ik heb voor mezelf uitgemaakt om voor apple te gaan. De discussie over de verschillen tussen windows en apple gaan we dus hier niet voeren :)

Anyway, iemand nog tips en informatie rond het huidige apple assortiment? Want ik lees dat de info van de bax moderator ondertussen is achterhaald...

Groetjes Jens
                        Precies wat ik zeg, wilde alleen de optie nog even duidelijk maken, meeste mensen die apple gaan of hebben kijken ook niet verder en tegenwoordig is het op zeker gewoon een optie.

Comment

Working...
                        X