Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen (Studio Monitor Speakers goedkoop)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wie kan mij helpen (Studio Monitor Speakers goedkoop)

Hallo!

(Dit bericht heb ik op FOK! ook al geplaatst, maar daar kreeg ik geen reactie)

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar wie kan mij helpen?

Ik produceer al een tijd muziek, maar ik doe dit altijd met deze koptelefoon of met deze speakers.

Nu weet ik dat je voor 100 euro geen top studio speakers kan krijgen, maar wat is voor 100/110/120 euro of lager nou het beste voor het produceren van house music.

Ik heb hier al een beetje gekeken, maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Bedankt!

Hallo jasonace,
    Originally posted by jasonace View Post
    Ik produceer al een tijd muziek, maar ik doe dit altijd met ....
    En wat is het probleem? Bevalt dit niet? Wat mis je volgens jou?
    Originally posted by jasonace View Post
    Nu weet ik dat je voor 100 euro geen top studio speakers kan krijgen, maar wat is voor 100/110/120 euro of lager nou het beste voor het produceren van house music.
    Top studio speaker krijg je ook niet onder de 1000 euro, maar de vraag is meer, waar heb je ze voor nodig?
    Voor produceren (wat houdt dit allemaal in) van house muziek zou ik het gewoon lekker bij een goede hoofdtelefoon houden als budget zo klein is.

Comment

Hey,

Mijn koptelefoon is voor mij wel goed, maar ik hoor vaak van andere producers dat je met een koptelefoon niet kan produceren omdat het anders klinkt dan door echte speakers. Vooral het master gedeelte. En de speakers die ik nu heb zijn echt bedoeld voor standaard dingen zoals video's kijken op internet .

Voor produceren (wat houdt dit allemaal in) van house muziek zou ik het gewoon lekker bij een goede hoofdtelefoon houden als budget zo klein is.
      Met produceren bedoel ik gewoon muziek maken in FL Studio 12 en dat houdt dus ook in: Mixen & Masteren van de track.

Bedankt voor je antwoord trouwens :)!

Comment

Het klinkt anders door elk ander set speakers of hoofdtelefoon. :)
        De "kunst" van mixen of masteren (iets heel anders) zit heb vooral in het luisteren en vertalen.
        Weergave is natuurlijk heel belangrijk, en goede (eerlijke) luidsprekers (en hoofdtelefoon) zijn belangrijke hulp middelen en duur.
        Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat er niet goed te mixen is op goedkopere luidsprekers.
        Oefenen en de luidsprekers kennen is dan veel belangrijker!

Comment

Bedankt BT-Studio voor je hulp!,

Dan laat ik het geld gewoon in mijn zak en dan ga ik jouw tip opvolgen :).
          Bedankt voor de hulp!

Comment

Geen dank. Succes. :)

Comment

Ik zou sowieso 300 euro uittrekken voor Studio Monitors.

Comment

Working...
              X