Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waar o waar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waar o waar

Hallo allemaal,

Ik wil mijn zolderkamer (beter) inrichten voor het produceren. Tevens draai ik ook, maar waar het mij om gaat is dat ik graag zou willen weten waar jullie je bureau/monitors neer zouden zetten. Als hobbyist heb ik geen maatregelen genomen tbv de akoestiek. Ik vraag dit vanwege het schuine dak van 45 graden. Hieronder een plattegrond en een foto van het schuine dak met dakraam.
    Last edited by Guest; Monday-18-06-2018, 16:42.

Ben benieuwd.. ;)

Comment

Ik dacht eindelijk een reactie...Ben jij het....HAHA.

Maarre....voor de andere lezers....Ik heb van bovenstaand forumgenoot reeds een antwoord verkregen. Dat antwoord houd ik geheim. Ik wil niemand beïnvloeden.

Comment

uuh... waarom wil je dit geheim houden? ik dacht dat een forum bedoelt was voor informatie in te winnen en te delen?
        ik ben namelijk benieuwd, binnenkort (over +/- 2 a 3 weken) wordt mijn zolder verbouwd tbv studio cq dj inrichting (dakkapel 5 mtr)

Originally posted by Antoine View Post
        Ik dacht eindelijk een reactie...Ben jij het....HAHA.

Maarre....voor de andere lezers....Ik heb van bovenstaand forumgenoot reeds een antwoord verkregen. Dat antwoord houd ik geheim. Ik wil niemand beïnvloeden.

Comment

@chestnut....Was gewoon een grappie........

Een bijna vierkant kamer :( maar gelukkig wel met een schuin kant (plafond) die redelijk hoog begint.
          Tja, soms moet je het doen met wat beschikbaar is.

Ik zou (i.v.m. deur) kijken of ik de luidsprekers op oor hoogte tegen de wand waar de raam zit kwijt kan.
          En dan wel evenredig verdeeld van de twee buitenste muren verwijderd.
          Vervolgens op de spiegel punten vanuit de luisterpositie enkele absorptie panelen plaatsen (zijmuren en schuine kant).
          Info: http://homestudioplugin.nl/thuis-studio ... akoestiek/
          Ben bang dat je ook basstraps nodig zal hebben.

Succes. 8-)
          Aangezien de kamer nagenoeg vierkant is maakt het dan niet zoveel meer uit welk kant je gebruikt.
          De reden dat ik voor die wand zou kiezen is dat de kamer dan vanuit de luidsprekers gezien symmetrisch is.
          En verder dat het plaatsen van absorptie dan ook makkelijker is.

Comment

Vraag was (ook) op een ander forum gesteld. :)

Comment

Beste chestnut. Wat zijn jouw gedachten over de indeling van jouw ruimte. Eerlijk zullen we alle(informatie)s delen :-)

Comment

Pas op! Afmetingen (l x b x h) kamer spelen een belangrijke rol!
                Dus plaats advies voor chestnut kan heel anders zijn...
                Last edited by BT-Studio; Thursday-27-10-2016, 14:27.

Comment

Working...
                X