Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mode Machines Xoxbox afspelen via FL Studio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mode Machines Xoxbox afspelen via FL Studio

Hallo, eergisteren heb ik mij een mode machine xoxbox mk3 aangeschaft om acid geluiden te produceren. Het is mijn eerste stukje hardware, nog nooit eerder heb ik met dit soort materiaal gewerkt en heb er slechts minimale kennis in.
    Ik ben nu een klein anderhalf jaar bezig met het maken van oude gabber, tekno , oude terror dit doe ik via FL Studio 11 met het gebruik van vst plug-ins, in die periode heb ik mij een Steinberg UR22 MK II usb audio interface en een DT 770 Pro hoofdtelefoon.

Eergisteren is dus mijn xoxbox gearriveerd, en het eerste obstakel was dat er geen midi kabel of usb kabel bij inbegrepen zat , hier ben ik achter aangegaan, ik heb toen een Roland MIDI Interface UM-One gekocht en de drivers hiervan geïnstalleerd.

Nu heb ik op de xoxbox een midi kabel via de (Midi IN) naar de (Midi Out) op de Steinberg UR22 Audio Interface gekoppeld, vervolgens in fl studio de um out op een poort geplaatst (2) ge-enabled, en midi clock stond al geselecteerd

dit had ik zo begrepen via meerdere websites, threads van forums.

Nu krijg ik dus echter geen geluid via Fl studio, de xoxbox lijkt wel te reageren omdat in FL studio een blauw lampje brand, ik heb de xoxbox op elke instelling gehad (midi-play , pat midi sync, track midi sync, nergens krijg ik geluid of iets dergelijks)

Als ik mijn DT 770 headphones rechtstreeks in de xoxbox plug, dan hoor ik wel geluiden (echter alleen in de standen random en keyboard)

nu ben ik dus behoorlijk onervaren op dit gebied, wie kan mij helpen want wil dolgraag aan de slag om vette acid te maken.

Tevens had ik begrepen dat je de xoxbox op twee manieren kan gebruiken, als een mono synth, die dus fl studio als leidraad neemt, en de tweede manier om te performen , en dit om te zetten in fl studio als audio clip/ automation clip. Dat is het geen wat ik eigenlijk zou willen, de kicks via fl studio laten afspelen en dan zelf acid geluiden inspelen en deze opnemen en tweaken on the go..

Mocht je nog meer informatie nodig zijn hoor ik het graag. Bedankt alvast voor de moeite..

Je weet dat MIDI geen audio (geluid) is?

Originally posted by MasterDruun View Post
    Eergisteren is dus mijn xoxbox gearriveerd, en het eerste obstakel was dat er geen midi kabel of usb kabel bij inbegrepen zat , hier ben ik achter aangegaan, ik heb toen een Roland MIDI Interface UM-One gekocht en de drivers hiervan geïnstalleerd.
    Nu heb ik op de xoxbox een midi kabel via de (Midi IN) naar de (Midi Out) op de Steinberg UR22 Audio Interface gekoppeld, ….
    Je hebt hem dus via MIDI aan de UR22 gekoppeld (en de UM-One is dus overbodig).
    MIDI signalen zullen nu van en naar de xoxbox gestuurd worden via de UR22 (En deze kunt je ook eventueel opnemen en weer afspelen in FL).
    Nu krijg ik dus echter geen geluid via Fl studio, de xoxbox lijkt wel te reageren omdat in FL studio een blauw lampje brand, ik heb de xoxbox op elke instelling gehad (midi-play , pat midi sync, track midi sync, nergens krijg ik geluid of iets dergelijks)
    Als ik mijn DT 770 headphones rechtstreeks in de xoxbox plug, dan hoor ik wel geluiden (echter alleen in de standen random en keyboard)
    Klopt. MIDI (aanstuur informatie) wordt heen en weer gestuur, maar MIDI is GEEN audio.
    Dat is het geen wat ik eigenlijk zou willen, de kicks via fl studio laten afspelen en dan zelf acid geluiden inspelen en deze opnemen en tweaken on the go..
    Dat kan, om het “geluid” nog in FL Studio te krijgen zal je een audio kabel tussen de xoxbox en de UR22 moeten hebben. Door deze ingang dan te monitoren hoor je iets en eventueel kun je dan als je zo ver bent dit geluid in FL opnemen.
    Last edited by BT-Studio; Sunday-30-10-2016, 10:36. Reason: Meer tijd voor uitgebreid antwoord..

Comment

Working...
    X