Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio koptelefoon voor onderweg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio koptelefoon voor onderweg

Hallo,

Zoals de titel al zegt, ik zoek een studio koptelefoon voor onderweg, dus voor tijdens het reizen. Ik wil de koptelefoon voornamelijk gebruiken voor het masteren in Ableton en melodieën maken. Ik heb al veel rond gezocht (vooral naar modellen met bluetooth) maar ik heb het gevoel dat deze koptelefoons geen neutraal beeld geven. Dat is ook mijn vereiste aan de koptelefoon, dat het geluid net zo klinkt als op mijn monitoren (KRK rokit 6). Heeft iemand ervaring hiermee die mij hier verder mee kan helpen?

Groetjes Koen.

Hoi Koen,

Ik heb zelf een studio koptelefoon en ik produceer er zelf thuis mee maar ook zo nu en dan onderweg. Ik raad je aan om geen bluetooth model te kiezen omdat bluetooth ten eerste niet zo snel reageert en ten tweede omdat bluetooth niet bepaald veilig is. Zelf heb ik de Audio-Technica ATH M40X. Ik had ook voor de M50x kunnen kiezen maar de M40X heeft een neutralere weergave zodat ik mijn frequencies goed kan waarnemen, dus geen extra bass of extra hoge tonen. Dit is heel belangrijk voor het mixen. Ik raad je aan om zelf een keer in een winkel naar een koptelefoon te luisteren. Je kan kiezen voor over ear of on ear. Zelf vind ik over ear fijner ook al is het wat minder mobiel.
    ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb.

-Daniel ;)

Comment

Passen en luisteren in een winkel.
      Een hoofdtelefoon is persoonlijk.
      Let wel een hoofdtelefoon (om het even welke) luistert anders dan luidsprekers.
      Stereobeeld en akoestiek is anders. Ik zou nooit masteren (of mixen) met een hoofdtelefoon.
      Ik gebruik ze alleen ter controle. Maar, that's me. ;)

Comment

Working...
      X