Announcement

Collapse
No announcement yet.

Microfoon setup (geen signaal)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Microfoon setup (geen signaal)

Beste lezer,

Ik kom er niet uit met mijn microfoon setup in Ableton Live 9. Ik heb de volgende stappen doorlopen:

1. Microfoon (Devine BM-600) met de kabel aangesloten op de phantom power Mic in.
    2. Kabel van de Mic out naar mijn audio interface "Mic".
    3. Kabel van de audio interface headset ingang naar mijn headset.

Ondanks dat het lampje van de Phantom Power brand komt er geen signaal/geluid wanneer ik door de microfoon spreek.

Hoe kan ik dit werkend krijgen en audio opnemen via de microfoon in Ableton Live 9?

Alvast bedankt!

Groet Jopie

Ik ga er maar even van uit dat je alle drivers correct hebt geïnstalleerd.

Gebruik je een audio interface die je ook gebruikt/ kan gebruiken bij het dj'en? Want dan is je mic ingang volgens mij geen ingang die Ableton herkent als analoge input. In dat geval je de mic ingang ook niet aangeven als een op te nemen signaal. Je zou hem dan wel kunnen opnemen door je master out op te nemen als het goed is. Ik gebruik geen Ableton dus kan ik er verder niet zoveel over zeggen... Hoop dat dit je helpt.

Comment

Wat voor audio interface gebruik je?
      Wat bedoel je met headset (een headset is een hoofdtelefoon met aangebouwd microfoon)?
      En wat MathijsFrijters aanneemt, interface wel met computer verbonden (hoe?) en drivers geïnstalleerd?

Comment

Bedankt voor de antwoorden.

Het is me inmiddels enigszins gelukt. Het lukt me om mijn stem op te nemen in Ableton. Echter is dit echt mega zacht! Als ik de line2/Mic verder open zet wordt de audio wel iets harder opgenomen, maar hierdoor komt er ook veel ruis bij. Ik heb dit probleem eerder gehad en daar is een oplossing voor, maar hoe ik dit toentertijd heb opgelost is me nu een raadsel.

Iemand enig idee?

(Ik gebruik de Alpha Lexicon interface. DAP audio stage cube phantom power. Met de headset bedoel ik gewoon mijn koptelefoon).

Alvast bedankt.
        Last edited by jopiedepopie; Wednesday-14-06-2017, 13:35.

Comment

Wel stroom op de dap staan?
          Dichter bij de microfoon spreken?
          Je gebruikt wel de microfoon ingang op de lexicon?

Comment

Working...
          X