Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem Latency Tascam us 1800

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem Latency Tascam us 1800

Hallo mensen,

Ik heb al een tijdje de tascam us 1800 via bax shop gekocht. Maar stuit sinds een aantal weken op dit probleem:

Na een aantal seconden bij het aanzetten van de driver in bijvoorbeeld ableton( gebeurd ook in andere daw) ontstaat er een kraak/krakend geluid waarna de latency een stuk groter wordt. Waar eerst geen latency is de latency daarna onuitstaanbaar vervelend. Ik heb de drivers opnieuw geinstaleerd en dit helpt helaas niet. Het gekke is dat als ik driver omzet naar de ASIO4all driver alle problemen opeens helemaal verdwenen zijn.

Alleen in mijn versie van Cubase 5 lijkt alles goed te werken wat ik al helemaal niet snap.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb het product een aantal weken terug gestuurd naar BAX, maar kreeg dit retour gestuurd dat er geen probleem met het apparaat zou zijn, maar begin zelf hierover te twijfelen. Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Wel laatste (correcte) drivers geïnstalleerd?
    TASCAM has developed a recording equipment and tools for music production for musicians and creators.

Comment

Ja hoor dit heb ik meteen als eerste gedaan!

Het probleem blijft helaas aanhouden. Baxshop hebben jullie een oplossing?

Comment

Daarnaast wil het volume voor de opname van de microfoon om de zoveel tijd gaan schommelen. Zet ik eerst de pre amp erg zacht en komt er een redelijk recording volume uit moet ik na een minuut de preamp volume maximaliseren voor hetzelfde resultaat...

Comment

Sluit je 'm met een USB-kabel aan op je pc? Misschien is het dan gewoon de USB-poort waardoor het niet lekker werkt. Dat was bij m'n focusrite het geval. USB 3.0 vindt namelijk niet zo leuk als ik...

Comment

Originally posted by MathijsFrijters View Post
            Sluit je 'm met een USB-kabel aan op je pc? ..
            Zou knap zijn als hij hem anders aansluit. ;)

Wat voor microfoon gebruik je?
            Welke os?

Comment

T had ook firewire kunnen zijn toch? :p Maar ik ken dat ding niet dus geen idee..

Comment

Working...
              X