Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd: interne/externe geluidskaart RME, lage latency

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies gevraagd: interne/externe geluidskaart RME, lage latency

Had jaren terug een pci-geluidskaart Terratec EWX 24/96. Superkaartje. Schitterende opnames meegemaakt in combinatie met Cool Edit Pro. Recent zijn opnamen nog gebruikt op een cd, uitgegeven bij Universal.
    Geen driver-support bij W7.
    Overgeschakeld naar Tascam US-144MKII (usb). Software: Adobe Audition. Al allerhande zaken geprobeerd, maar krijg de latency niet optimaal. Record en playback opgenomen tracks lopen uiteen. ASIO-drivers geprobeerd. Pc is zwaar genoeg. Ook al mengpaneel aan externe geluidskaart gehangen om daar te monitoren. Maar resultaat is onvoldoende in mijn ogen.

Ga nieuwe pc samenstellen met voldoende aandacht voor audiocapaciteit.
    Doel: opnemen van semi-akoestische gitaar, mic, voorlopig apart, kanaal per kanaal.
    Keek naar RME. Wegens goede driver support.
    Wil richting interne geluidskaart gaan of gelijkaardige systemen die lage latency kunnen garanderen. Eventueel kaart die thunderbolt ondersteunt, maar dat zit niet in het gamma van RME dacht ik. Heb niet veel vertrouwen meer in USB, hoewel de bandbreedte met 3.0 sterk opgeschaald is.
    Wat is een goede instap en welke onderdelen heb je nodig voor wat ik wens te doen? Ik geraak er niet goed wijs uit.
    Budget 100-500 EUR.

Pc wordt ook gebruikt voor games (standaard koptelefoon).
    Last edited by Hurtebise; Wednesday-19-07-2017, 23:01.

Originally posted by Hurtebise View Post
    Pc wordt ook gebruikt voor games.
    Misschien zit daar je latency probleem in.. :/

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Misschien zit daar je latency probleem in.. :/
      Oude pc draaide moeiteloos games met die interne Terratec-kaart.
      Als je alle niet-relevante processen en apps killt, zorgt dat ook voor latency?

Op die Tascam ook met de buffer zitten spelen. Dat verbeterde de situatie.
      Wil gewoon af van die USB-toestellen omdat je daar altijd A/D conversie hebt en USB-controllers.

Comment

A/D conversie zit op alle interfaces.;) Latency zal je altijd hebben met digitaal.
        Hoeveel is afhankelijk van hoeveel sprocessing je er op hebt en hoeveel buffer (kleiner buffer is minder latency).
        Uitzetten onnodig precessen zal computer helpen probleemloos de nodige buffers te vullen en lezen..

Comment

Working...
        X