Announcement

Collapse
No announcement yet.

Condensator Microfoon op PC, help?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Condensator Microfoon op PC, help?!

Beste forumgangers,

Aangezien ik echt een audiogroentje ben en niet zo maar dingen wil bestellen had ik even een vraagje, voor zover ik las hebben microfonen zoals de AT2020 en Rode procaster extra fantoomvoeding nodig om aan een computer aan te sluiten.
    Maar hoe verder is mij nog onduidelijk, zelf stream ik zo af en toe is even een spelletje en wil mijn microfoon kwaliteit graag verbeteren, wat heb ik hier allemaal voor nodig om hem bijv. een AT2020 of Rode procaster werkend te krijgen op mijn PC?

Heb ik genoeg aan bijv een https://www.bax-shop.nl/fantoomvoedi...ator-to-pc-set of https://www.bax-shop.nl/fantoomvoedi...fantoomvoeding samen met een XLR > 3.5mm jack of XLR > USB?

Sorry als ik hier iets doms in stel, zoals hierboven vermeld ben ik een groentje op dit gebied.

Mvg,

Zebedian

De AT2020 heeft inderdaad fantoom voeding (eventueel via de door jou voorgestelde links) nidig.
    De Rode procaster is een dynamisch microfoon en heeft geen fantoom voeding nodig.
    Maar om eerlijk te zijn zou ik het anders aanpakken.
    Info: http://homestudioplugin.nl/blog/bete...luid-internet/

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      De AT2020 heeft inderdaad fantoom voeding (eventueel via de door jou voorgestelde links) nidig.
      De Rode procaster is een dynamisch microfoon en heeft geen fantoom voeding nodig.
      Maar om eerlijk te zijn zou ik het anders aanpakken.
      Info: http://homestudioplugin.nl/blog/bete...luid-internet/
      Dankjewel voor je antwoord, de reden is omdat ik één van de twee gratis kan krijgen via iemand die ik ken, dus ik hoef er zelf niet de volle klap voor neer te gooien....

Even ter verduidelijking:

Rode procaster kan ik gewoon aan m'n computer hangen met een XLR to USB of XLR naar 3.5mm jack? En dan zoals in de link vermeld staat een 'Simpel mixer' gebruiken om mijn stem wat te kleuren? Zoja, wat is een simpel mixer precies?

En voor de AT2020 kan ik heel simpel dat kastje kopen met de kabel die ik voorstelde (XLR naar 3.5mm jack) en dan moet hij het ook doen? Niet andere kastjes of meer kastjes erbij?

Comment

Originally posted by zebedian View Post
        Rode procaster kan ik gewoon aan m'n computer hangen met een XLR to USB of XLR naar 3.5mm jack?
        Dat kan, geluid zal niet geweldig zijn.
        En dan zoals in de link vermeld staat een 'Simpel mixer' gebruiken om mijn stem wat te kleuren? Zoja, wat is een simpel mixer precies?
        Voorbeeld
        En voor de AT2020 kan ik heel simpel dat kastje kopen met de kabel die ik voorstelde (XLR naar 3.5mm jack) en dan moet hij het ook doen? Niet andere kastjes of meer kastjes erbij?
        Klopt. Ook dan zal geluid niet geweldig zijn, een simpel mixer (met fantoomvoeding zoals hierboven) zal beter klinken.
        Of je gaat voor een simpel audio interface (met microfoon voorversterker en fantoomvoeding) en je bent gelijk kwalitatief beter uit.
        Voorbeeld

Comment

Dus wat ik het beste kan doen is de AT2020 op de https://www.bax-shop.nl/externe-audi...udio-interface aansluiten en dat kastje op mijn computer (als ik dit goed begrijp) en die dan weer selecteren als microfoon op mijn computer en dan ben ik good to go?

In ieder geval bedankt voor de vele hulp!

Comment

Dat zou ik doen.

Comment

Bedankt voor de hulp, zal hem even bestellen, de benodigde kabels worden bijgeleverd om hem aan mijn computer te zetten neem ik aan dan? En verder alleen XLR?
              Sorry als het wat domme vragen zijn haha.....

Hopelijk kom ik er uit, kan ik anders een berichtje doen?

Comment

Interface wordt d.m.v. USB aangesloten (neem ook aan dat die kabel er bijzit).
                Verder een xlr kabel ja.

Domme vragen bestaan niet. ;)

Comment

https://www.bax-shop.nl/externe-audi...udio-interface nu besteld, nu even afwachten, bedankt :)

Comment

Deze is prima toch? BT-Studio?

En even over de AT2020, in het koppelstukje om hem aan bijv. een mount te hangen of te zetten zit nog een extra gouden ding, is het mogelijk die er uit te halen zonder dat ik daarmee de boel sloop? Het gat is namelijk te klein zo, of hoe kan dit opgelost worden?
                    Last edited by zebedian; Thursday-07-09-2017, 09:46.

Comment

Kabel is prima.

Zit een 5/8 draad in met een 3/8 adapter (die kun je er uit draaien).
                      Last edited by BT-Studio; Thursday-07-09-2017, 10:24.

Comment

Wij hebben laatst gesproken over een USB audio interface voor AT2020 daar heb je mij de Behringer U-Phoria UM2 USB audio interface aangeraden, nu heb ik hem besteld en duurt het 12 weken totdat hij geleverd word.... Dat vind ik nou net iets te wild, en kan ik dus aangeven of ik toevallig een ander wil, maar zoals je weet ben ik daar niet geweldig in.

Zou je mij een alternatief kunnen sturen van dezelfde kwaliteit en prijs ongeveer?

Of kan ik beter wachten?

Groeten,

Zebedian

Comment

Bijvoorbeeld :
                          Behringer UMC22 koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Comment

Working...
                          X