Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hardware Sequencing & Midi Instellingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hardware Sequencing & Midi Instellingen

Hallo forumleden,
    Ik heb sinds een tijdje de Roland Aira serie aangeschaft, maar liep daar altijd tegen de beperking aan dat ik de boel erg gelimiteerd kon sequencen. Op de System1 zit geen sequencer, en als ik de TB-03 gebruik om de System-1 te sequencen dan kan ik de TB-3 niet gebruiken voor andere patronen. Als oplossing heb ik een Korg Electribe 2 aangeschaft, en dat zou perfect moeten werken. Mijn Roland MX-1 fungeert als master clock en stuurt via midi de Electribe 2 aan. De Electribe 2 stuurt de TB03 aan, en vanuit daar wordt het hele midi spoor doorgetrokken:

Roland MX1↓
    Electribe 2 ↓
    Roland TB-03↓
    Roland System-1↓
    Roland TR8↓
    Korg Kaossilator↓
    Korg Volca FM

Het aansturen van de TB-03 gaat goed. Via midi kanaal 2 op de Electribe kan ik de TB-03 programmeren. Echter, de System-1 doet niets vanaf daar.

Ik wil alles individueel aansturen dus heb overal de midi-through uitgeschakeld. Is dat ok?
    Moet ik voor elk stuk hardware instellen op welk Midi-kanaal 'ie thuis hoort? En betekent dat dat de Electribe op nr 1 staat, de TB3 op 2, System 1 op 3 etc? Of moet alles via de auto instelling eigenlijk werken?
    Ik wil de MX-1 het liefst als master blijven gebruiken voor de BPM, moet ik die dan op kanaal 1 zetten en de Electribe als kanaal 2?
    Of zijn er andere settings die ik aan of uit moet zetten?

Groeten
    Bas
Working...
X