Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bufferlength voor Virus TI2 niet compatible met Roland DUO-CAPTURE EX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bufferlength voor Virus TI2 niet compatible met Roland DUO-CAPTURE EX

Hallo,

Wellicht is er hier iemand die mij verder kan helpen.

Ik latency issues met mijn Virus TI2 die ik tot op heden niet helemaal opgelost krijg (Clocksnelheid loopt niet helemaal gelijk met mijn DAW). Wat mij opvalt is dat de software van de Virus aangeeft dat mijn Audio Interface (Roland DUO-CAPTURE EX) een andere bufferlengte gebruikt dan de Virus vereist. De Virus vraagt namelijk om een samplerate van 64, 128, 256 of 512. De ASIO driver van de Roland kan ik echter instellen op een samplerate van 96, 144, 192, 288, 384, 432, 480, 576, 720 of 864. Ik heb de Virus met de Audio Out via de Roland naar mijn DAW gelinkt.

Overigens kan ik bij andere Audio Interfaces bijvoorbeeld ook op bax-shop.nl nergens vinden op welke bufferlength de Asio driver is in te stellen.

Hierover heb ik een paar vragen (lezen hier ook Bax medewerkers mee??);

1. Is er iemand die dit soort problemen herkent en zo ja, hoe heb je het opgelost?
    2. Doe ik iets verkeerd en zo ja, wat dan precies?
    3. Is het mogelijk om de bufferlength van de Roland toch op een gelijke samplerate in te stellen en zo ja, hoe dan precies?
    4. Moet ik gewoon een andere Audio Interface aanschaffen om dit probleem op te lossen? :)

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Groeten,
    Jeroen

Originally posted by jeronenl View Post
    Hierover heb ik een paar vragen (lezen hier ook Bax medewerkers mee??);
    Geen Bax medewerker maar wil best meedenken. ;)
    Je haalt sowieso buffer settings en samplerate door elkaar heen.
    Maar belangrijker, wat wil je gaan doen?
    Je hebt het over dat de Clock niet in sync loopt, welke clock?
    Als je de audio out wil opnemen maakt buffer en samplerate niks uit.

Comment

Working...
    X