Announcement

Collapse
No announcement yet.

Homestudio vraag/advies

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Homestudio vraag/advies

Ik zoek advies en wat assistentie wat betreft mijn homestudio-setup.

Ik gebruik een Focusrite Scarlett-interface 18i8 en Logic Pro X en twee actieve Dynaudio-monitors.

Wat ik zou willen is om op een simpele manier los van mijn DAW en interface reverb/delay te kunnen toevoegen aan de monitormix als bv vocalisten dat tijdens de opname prettig vinden. Puur om de afluistering aangenamer te maken.

Ik wil het vocale signaal natuurlijk wel droog kunnen opnemen en verder met plugins in Logix bewerken.

Omdat de mic-preamps van mijn Scarlett gewoon prima werken en waarschijnlijk beter zijn dan die van een gemiddelde mixer wil ik deze voor de vocale tracks als input blijven gebruiken.

Is er een mogelijkheid om mijn afluister-ideeen met een hardware-mixer met ingebouwde FX-en te verwezelijken?

Het vocale signaal zou dus eigenlijk voordat het de computer ingaat ook naar een mixer gerouted moeten worden om latency te voorkomen. Ik zou niet weten hoe ik dat kan bereiken.

Het lijkt me sowieso prettig om bepaalde signalen fysiek met faders en knoppen te kunnen controleren ipv alleen via de software-mixer.
    Dus ik zou mijn DAW-signaal ook weer terug de fysieke mixer in willen routen.

Ik heb na onderzoek begrepen dat ik met een MIC-splitterbox geholpen zou zijn.

Is er iemand die mij kan voorspiegelen hoe mijn systeem er dan uit komt te zien qua bekabeling en routing.

Ik zou advies erg op prijs stellen !

Dank alvast voor jullie reactie.

Je kunt met de software (mix control) van de 18i20 ingangen naar uitgangen routeren.
    Vervolgens kun je deze uitgang naar een mixertje met fx voor monitoren door zanger sturen.
    De "droge" ingang neem je gewoon met je DAW op.
    Originally posted by Duvinmusic View Post
    Het lijkt me sowieso prettig om bepaalde signalen fysiek met faders en knoppen te kunnen controleren ipv alleen via de software-mixer.
    Dus ik zou mijn DAW-signaal ook weer terug de fysieke mixer in willen routen.
    Wellicht een idee om een controller aan te schaffen?
    Last edited by BT-Studio; Tuesday-18-06-2019, 22:50.

Comment

Dank je BT voor je snelle reactie !

Mag ik je nog wat vragen om t goed te begrijpen?

Ik heb mijn monitoren nu op de 2 jackuitgangen van de Scatlett-interface aangesloten.
      Moet ik die dan zo meteen aansluiten op de mixer (die ik nog niet heb aangeschaft overigens) en de vrijgekomen jackuitgangen van de Scarlett gebruiken om t terugkerende DAW-signaal naar twee inputs van de mixer te sturen ?

Dus het advies om een mic-splitter zoals deze aan te schaffen is niet nodig? :

Dan ga ik de mix control vd Scarlett maar es induiken om die ingang/uitgang-routing te vinden en aan te passen.

Dank tot zover !

Comment

Ik zie dat het om de 18i8 gaat.
        In dat geval zou ik de mix naar uitgang 3/4 (hoofdtelefoon 2) sturen en de microfoon naar 5 (hoofdtelefoon 2, 1 kant).
        Monitors mooi laten zitten waar ze zitten.
        Deze met de juiste kabels aansluiten op de mixer dan kan zanger zelf alles regelen zonder dat het invloed heeft op de opname.
        Twee van deze kabels bijvoorbeeld.
        Splitter zou ik niet doen idd.
        Last edited by BT-Studio; Wednesday-19-06-2019, 19:35.

Comment

Het begint duidelijk te worden. Tof BT dat je me zo assisteert !

Als ik het goed begrijp gebruik ik dan één van de twee koptelefoon- (jack-) uitgangen op de voorkant van de Scarlett als output en die gaat dan via de door jouw genoemde verloopkabel richting twee inputs van de fysieke mixer ?

En dan kan ik de andere koptelefoon-uitgang gebruiken voor mijn eigen afluistering met volledig DAW-signaal tijdens de sessies, of evt ook
          routen naar de fysieke mixer.

Ik zit aan deze mixer te denken :

Met deze Mix12FX van Mackie verkrijgt u een bijzonder complete mixer. Hij heeft 4 microfoonkanalen, 4 stereo-kanalen en zelfs 12 verschillende effecten. Ideaal voor kleine ensembles, entertainers of als keyboardmixer!

ietsje uitgebreider waardoor ik het complete DAW-signaal ook onder 'echte' knoppen kan brengen.
          plus uiteraard interne effekten voor de fysieke monitoring.

Maar wellicht heb jij wel een ander advies qua mixer ?
          (Behringer heeft ook vergelijkbare nog goedkopere mixers met FX's maar ik heb daar niet zo'n hoge pet van op, misschien onterecht?)

Dank maar weer !

Comment

Working...
          X