Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zelf je eigen liedje op de pc maken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zelf je eigen liedje op de pc maken

Heu

Ik heb eens een vraag : ik wil me eigen muziek op de computer maken welk programma kan ik dan het best gebruiken gewoon om eigen liedjes te maken net als Dj Tiesto of Armin van Buuren

Cubase;
    Fruity loops;
    Adobe Audition;
    Sony Acid Music Studio;
    Cakewalk;

Kies maar uit, er zijn veel goede programma's je moet alleen degene vinden die jij lekker vind werken.

Comment

ik heb even een vraagje ik wil nou op fruity loops aan een jump nummer gaan werken alleen ik waar zou je eventueel plug-ins kunnen halen?

Comment

Comment

k zou zeggen gebruik google en zoek op vst plugins, je komt vanzelf wel wat tegen ;)

Comment

Eerst en vooral jezelf niet vergelijken met de grote jongens :wink: Ten 2de zoals gezegt gaan kijken naar software's zoals Cubase, Ableton, Fruityloops etc en zoek ook VST plugins, dan krijg je meerdere mogelijkheden om je nummers te maken. Vervolgens een syntheziser en eventueel een midi controller kopen(ikzelf heb de M-audio Axiom 25 en de M-audio Keystation 49e). Ik raad ook aan om boeken te gaan lezen, kopen en eventueel online zodanig dat het niet te ingewikkeld wordt. Eenmaal als je een software hebt probeer je maar wat uit, in het begin is het belangrijk dat je je software goed kent en weet wat al de functie's zijn(ook handig bij het aankopen van de software om te weten wat je nodig hebt). Een goede pc(of mac) is ook altijd handig en gebruik die computer dan het liefst voor je muziekprogramma's e.d. Dat voorkomt dat je harde schijf niet te snel vol is. Ikzelf werk op een iMac 17" die geupgrade is tot 1gb ram(1gig is het miste wat ik je aanraad!). Binnenkort komt er een macbook die ik ga gebruiken voor me setjes en voor me nummers te make. De iMac gaat dan voor persoonlijk gebruik, altijd handig.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:-)

Comment

wat voor software gebruik je dan met je mac? logic?

Comment

Op het moment Cubase SX4(aan het uitproberen), Ableton Live Lite 5 en Garageband(vind het gewoon fijn werken). Als VST: Rapture en Basstation van N-vation(ofzoiets). Binnenkort komt er logic bij:-)

Comment

Originally posted by The Melody
                  Op het moment Cubase SX4(aan het uitproberen), Ableton Live Lite 5 en Garageband(vind het gewoon fijn werken). Als VST: Rapture en Basstation van N-vation(ofzoiets). Binnenkort komt er logic bij:-)
                  cakewalk rapture
                  novation bass station

maybe moet je eens naar v-station kijken van novation

Comment

Working...
                  X