Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scarlett interface Input-level mic-preamps probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Scarlett interface Input-level mic-preamps probleem

Hallo Daar !

Al een paar jaar gebruik ik een Focusrite Scarlett-interface 18i8 first gen.
    Op zich ben ik er prima tevreden mee, maar het inmiddels bekende issue en reeds verholpen issue bij de 2e en 3e generatie speelt mij nu parten :

Als ik mijn mics wat verder van mijn gitaren opstel om een wat wijder stereobeeld op te nemen moet ik inputknoppen bijna helemaal opendraaien om voldoende signaal mijn DAW (Logic pro X) in te sturen. En dan ontstaat er hele lelijke en aanwezige brom en ruis. Zeker bij t opnemen van dynamische western tokkelpartijen is dit heel storend.
    Heeft iemand een suggestie hoe je dat helemaal opendraaien van de preamps kan omzeilen ? Moet er iets tussen de mics en de preamps om de levels omhoog te schroeven ?
    (Dé oplossing is uiteraard de nieuwste versie van de scarlett aan te schaffen maar dat wil ik nog even niet)

Dank alvast voor jullie reacties !

Wat voor mics?

Comment

A preamp raises a mic-level signal (typically output by a condenser microphone) and raises it to a line-level signal, which is much better for mixing.

vidmate word to pdf

Comment

Working...
      X