Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd voor beginnende studiotje.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd voor beginnende studiotje.

Hallo, velen hebben al waarschijnlijk al gezien dat me iMac in de verkoop gaat. Na lang nadenken over waar ik het geld aan wil spenderen heb ik het gevonden. Ik ga het geld spenderen aan het producen. Nu vind ik het spijtig dat er geen Fruityloops bestaat voor Mac OS X want anders had ik me dit direct genomen. Nu hoor ik veel over Apple Logic Pro en Logic Express en wordt zelfs aangeraden als vervanger van FL voor de mac. Nu is mijn 1ste vraag of je bij logic express(logic pro is wat te duur voor me) ook zoals bij FL kunt aanvinken. Bv je creeërt in fl een kicklijn door gewoon om de 4 maten 1 kick aan te klikken zeg maar. Kun je dat bij logic ook? Of is het allemaal ofterwel apple loops ofterwel zelfstandig. Als dit namelijk niet zo is ga ik eerder voor de Steinberg Studiocase 2 gaan omdat hier genoeg software inzit om te beginnen lijkt me. Nu produce ik vooral met Garageband en ben dat wat beu. Me cubase heb ik verkocht en Ableton live lite is maar een demotje van ableton waar ik na 3 dagen niet meer naar keek.

Maargoed eenmaal als ik een van de 2 software's uit heb gekozen zit ik maar aan de 300euro dus kan ik nog een dikke 500 spenderen. Dit moet allemaal niet op maar ik wil graag semi pro beginnen. Nu is mijn volgende vraag dan: Is het de moeite waart om een externe geluidskaart aan te schaffen en eventueel nog 2 behringer truth boxen? Zoja kan iemand mij een goede externe(liefst usb)kaart geven(qua link) die met bovenstaande software samenwerkt.

Dus ff klein overzichtje wat ik vroeg:
    1. Nu is mijn 1ste vraag of je bij logic express(logic pro is wat te duur voor me) ook zoals bij FL kunt aanvinken. Bv je creeërt in fl een kicklijn door gewoon om de 4 maten 1 kick aan te klikken zeg maar. Kun je dat bij logic ook? Of is het allemaal ofterwel apple loops ofterwel zelfstandig?

2.Is het de moeite waart om een externe geluidskaart aan te schaffen en eventueel nog 2 behringer truth boxen? Zoja kan iemand mij een goede externe(liefst usb)kaart geven(qua link) die met bovenstaande software samenwerkt.

Als midi controller heb ik een M-audio Axiom 25.
    Alvast bedankt voor de moeite mensen

Nu is mijn 1ste vraag of je bij logic express(logic pro is wat te duur voor me) ook zoals bij FL kunt aanvinken. Bv je creeërt in fl een kicklijn door gewoon om de 4 maten 1 kick aan te klikken zeg maar. Kun je dat bij logic ook? Of is het allemaal ofterwel apple loops ofterwel zelfstandig?
    Hier kan ik je geen antwoord op geven, ben zelf geen producer, maar de functie die jij aangeef lijkt me vrij normaal voor een pakket als FL. Geeft de website geen uitsluitsel?

2.Is het de moeite waart om een externe geluidskaart aan te schaffen en eventueel nog 2 behringer truth boxen? Zoja kan iemand mij een goede externe(liefst usb)kaart geven(qua link) die met bovenstaande software samenwerkt.
    Voor audio opnamen of afspeelmogelijkheden zou ik zeker gaan voor een ESI geluidskaart en mijn voorkeur gaat dan naar een ESI gigaport. Sterk in geluidskwaliteit en betrouwbaarheid. Makkelijk te installeren en wordt direct herkent door XP dit in tegenstelling tot de MAYA 44 USB.

De behringer Truth luidspreker zijn leuke instapmonitoren voor het produceren. Je kan ze niet vergelijken met Fostex, maar voor het geld zeker een aanrader, pak dan wel de 2031 ipv de 2030 ivm de laagweergave.

Comment

Oke, apart. Slechte website dan. Die geluidskaart is het inderdaad!!

Comment

Achja maakt niet uit, ik ga voor de studiocase 2 van Steinberg omdat hier meerdere software's, vst's en sample voor maar 289euro. En aangezien ik niet echt denderend veel geld te besteden hebt lijkt dat het me verstandigst. Bedankt jochanan:D

Comment

Working...
        X