Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraagje Behringer B1 of M-audio Nova

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje Behringer B1 of M-audio Nova

Hallo luitjes van bax en dergelijke. Ik ben met een vriend een klein studiotje begonnen en werken nu als groep. Hij doet de zang en ik maak de muziek. Nu ben ik aan het kijken naar een studio microfoon voor 300euro. En de B1 heeft wel iets. Waarom ik geen duurdere neem is vrij simpel, bij deze gok ik dat nog een microfoon standaard moet genomen worden, kabels en een voorversterker? Ook is mijn vraag of deze kan in gebruik genomen worden in garageband. Anders gaat mijn oog naar de http://www.m-audio.com/products/en_us/Nova-main.html(M-audio Nova) Kan dus iemand een setje samen stellen(buiten de m-audio nova) vanuit de bax shop met alles erop en eraan? :oops: Heb namelijk geen idee wat ik moet nemen.

Vriendelijk bedankt.

EDIT: Ik heb een klein setje van mezelf samengesteld, alleen nog de kabels om van de mic naar de preamp te gaan en van de preamp naar de imac/firewire.

Winkelwagen afdruk

Edit door Jochanan, aangezien niet iedereen een snelle internet verbinding heeft heb ik je foto weggehaald en er een link van gemaakt

goededag, de link werkt niet helemaal, dus als je wilt even aanpassen....ik denk dat iedereen voor jou wel een setje wilt samenstellen, maar wat zijn de eisen en eventueel budget.

Comment

Je bent goed op weg. Pak inderdaad een fatsoenlijk microfoon als de B1 of de m-audio. Qua karakteristiek maakt het bijna niks uit. Ze zitten ook in dezelfde prijscategorie. Verwacht niet de kwaliteit van een echte studio mic als Luna en Solaris. Maar zoals je zegt moet er een begin zijn.

Verder is het verstandig om een pop filter erbij te nemen, goed statief en een goede pre-amp.

Wat is je budget ongeveer?

Comment

mijn budget is 300euro;)

@thaan: ik zal ff de link veranderen:D

Comment

Wat dacht je van het volgende rijtje, totaal komt op in en nabij de 350 euro. Met de Xenyx heb je gelijk fantoom voeding en kan je via de usb interface direct opnemen op je computer.

Behringer B-1 Studio Condensator Mic.
          Shure PS-6 Popper Stoppers Windscreen
          Microfoon zang statief MIC 6a
          Procab XLR male - XLR female CAB901, 10 mtr
          Behringer XENYX 1204

Comment

deze mag dicht, alles is aangekocht.

-Alle kabels
            -Yamaha MG102c
            -AKG Perception 100
            -Samson Pop Filter
            -Een of andere stand(merk onbekend)

ofterwel: ik kan verder:D

Jochanan bedankt voor het advies. Maar de verkoper(ja sorry jongens maar hier in belgie wou ik toch liever zijn voor het producing materiaal) zei dat je geen behringer microfoon aansluit op een m-audio firewire audiophile en een iMac...

Comment

Je bent vrij om te kopen waar je wilt hoor, we zijn hier alleen om advies te geven en het besluit ligt bij jou natuurlijk.

Die AKG heeft bijna dezelfde karakteristiek als de behringer. Nu heb je een AKG wat goed klinkt qua merknaam, maar wel de slechtse is in heel hun reeks. Ik ben het met de verkoper eens dat behringer niet een te beste naam heeft, maar je mag niet alle producten over 1 kam scheren.

Als je een fotootje heb ben ik erg benieuwd.

Comment

tuurlijk:D Hmmm dat het de slechste in hun reeks was weet ik niet :o

Let niet op de rommel, op me kamer is geen plaats. Vandaar in de garage, wordt in het najaar mijn muziekkamer(verven) en valse muur:D

Comment

Working...
                X