Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer UMX61 en Fruity Loops

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer UMX61 en Fruity Loops

Hallo!

Heb gisteren een Behringer UMX61 keyboard gekocht. Dit gebruik ik samen met Fruity loops 7. Nu heb ik mijn keyboard via USB aangesloten op mijn PC.

Maar nu doet het volgende zich voor: als ik iets inspeel in fruity heb ik een kleine vertraging tussen het moment van indrukken van de toetsen en dat het ook daadwerkelijk in mijn piano roll verschijnt, hier zit een vertraging tussen van enkele millisecondes.

Verder zijn de verschillende toetsen verschillend in volume. Als ik fruity weer iets inspeel is de eerste noot bijv. op 0 dB en de 2de noot die ik inspeel veel zachter. Als ik de velocity open in fruity kan ik ook zien dat bepaalde noten veel harder zijn dan andere.

Wie helpt me?

Hallo robert,

Ik maak gebruik van een yamaha keyboard.
    Op dat keyboard zit een functie in het menu waar je de touch gevoeligheid in kunt stellen.
    Als ik deze op 100% laat staan heb ik hetzelfde probleem als jou, maar zet ik deze functie uit (0%) dan is dit probleem opgelost.
    Het zou dus kunnen dat het daar aan ligt.
    Ik weet alleen niet of jou Berhinger keyboard deze functie ook heeft.

De vertraging heb ik niet, maar ik weet wel dat er in Cubase de mogelijkheid is om deze vertraging weg te halen, daar staat links boven in de hoek een klokje en als je deze functie inschakelt word de vertraging weggehaald.
    Ik werk helaas niet met hetzelfde keyboard en hetzelfde programma, maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt!
    Groeten

Comment

Denk eerder dat je het bij je drivers moet zoeken. Er is namelijk een heel verschil in latency (vertraging) tussen directsound & asio drivers.
      Probeer anders es de ASIO4ALL-drivers (gratis) om te zien of je hiermee betere respons-tijden krijgt.

Comment

ohw ik heb een tascam us224,
        misschien dat ik daarom geen latency heb?

Comment

Heb je die vertraging ook als je iets inspeelt met je normale toetsenbord?
          Waarschijnlijk heb je er al naar gekeken maar:
          Als je directsound gebruikt, kun je bij audio opties in fruityloops de buffergrootte instellen. Hoe groter de buffer, hoe langer die vertraging is.
          Je moet even uitzoeken hoe laag je de buffer in kan stellen zonder dat je storingen krijgt.

Comment

Die buffer problemen zijn vaak de veroozaker. Is het probleem inmiddels opgelost robert?

Comment

Het schijnt dat het iets is in de software in combinatie met de hardware. Als je het programma ASIO4ALL erbij download, is het probleem opgelost :D

Comment

Working...
              X