Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe bouw ik een PC in een flightcase project

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe bouw ik een PC in een flightcase project

Zoals ik eerder had beloofd zou ik jullie op de hoogte houden met het maken van mijn pc in een flight case. :lol:

We hebben Gisteren de computer onderdelen besteld.
    Wanneer deze binnen zijn gaan we ze opmeten lxbxh.
    Om te kijken wat voor maat flightcase we nodig hebben.

Daarna gaan we hem in bouwen.

Mijn volgende verslagje komt de lijst met pc onderdelen die we besteld hebben bij Alternate.

Tot de volgde reactie
    Evert

Titel iets aangepast, let ook even op je interpunctie

ik ben erg benieuwd

Comment

hey broertje,

Hoop dat maandag de hardware verstuurd wordt zodat we donderdag hier de tekeningen kunnen plaatsen.

wens ons alvast maar veel succes :wink:

groetjes

Comment

Leuk project. Ik zal van de week even een foto plaatsen van een klant van ons die ook heel netjes een pc heeft ingebouwd in een zelfbouw flightcase. Misschien een leuke leidraad.

Klein puntje van commentaar is je interpunctie. Je post zijn erg slecht te lezen wanneer je geen en verkeerd gebruik maak van hoofdletters en punten. Hierdoor zal je topic minder gelezen worden en dat zou jammer zijn. Graag even opletten.

Wat ga je precies bouwen en waar dient het voor? Wordt het een ingebouwde laptop of 19 inch computer? Voor het licht of geluid? Graag alvast wat meer specificaties. Touchscreen misschien?

Comment

Bestel lijst alternate

Hallo jongens

Hier het 2de verslagje deze bevat mijn pc onderdelen:

- Processor: AMD Athlonâ„¢ 64 X2 5600+ (Boxed, OPGA)

-Voeding: Tagan TG600-U25 (Retail, Dual Engine series)

- Cardreader: (voor foto`s gelijk op pc te zetten enz) SilverStone FP34 (Zwart)

- 2x cd speler/brander Samsung SH-S182M (Bulk, Zwart, LightScribe)

-Moederbord: Asus M2A-VM (Retail, Sound, VGA, G-LAN, RAID, µATX)

-Hardeschijf: Samsung SpinPoint T133 (Bulk, HD401LJ)

-Geheugen kaart: G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit (Retail, Black Dragon, GB22GB5300C4DC)

-Extra beveiliging (vingerscanner): Microsoft Fingerprint Reader (Retail, USB)

Dit is mijn lijstje.
          Er komen nog wat, fan koelers bij en een muis en toetsenbord, maar deze ergens anders en worden pas na dat dit binnen is besteld.

Evert

Comment

Re: Bestel lijst alternate

Maar.. waarom die vingerscanner? :|
            En wat heb je aan een multi-card-reader voor foto's als je die pc voor drive-in doeleinden gaat gebruiken? (Ik neem aan dat je hem daarvoor in een case bouwt?)

Comment

Re: Bestel lijst alternate

Originally posted by Rick
              Maar.. waarom die vingerscanner? :|
              En wat heb je aan een multi-card-reader voor foto's als je die pc voor drive-in doeleinden gaat gebruiken? (Ik neem aan dat je hem daarvoor in een case bouwt?)
              Met de vinger printer kan alleen jij inloggen en er is eventueel een speciale moeilijke code in te voeren.

De card reader kan ik later eventueel foto's op mijn pc zetten en dan via beamer op scherm zetten.
              En er zitten gelijk een paar extra usb uitgangen op.

Comment

Vingerscanner is echt nuttelozer dan nutteloos. Leuke gadget in de hoop dat je pc niet gekraakt wordt... Kun je ook gewoon anders doen.

Hoe ga je het inbouwen, direct in een flightcase of hoe had je het voor ogen gezien??

Comment

Vingerafdrukscanner is niet totaal nutteloos, maar t is ook niet zo dat je pc extra beveiligd wordt hierdoor, je kan namelijk ook gewoon je eigen wachtwoord nog gebruiken. Je kan alleen sneller inloggen, het is een stukje luxe.

Verder moet je er ook even rekening mee houden dat het bijhorende softwarepakket ook wat van je processor en geheugen slurpt, maar dat laat ik aan jou over of dat storend is of niet.

Verder een leuk idee om je pc in te bouwen :)

Veel succes!

Comment

wedden dat die vingerscanner binnen no time gekraakt is.

Het enige dat het doet is een aantal herkenningspunten met een som vermenigvuldigen samen met waarschijnlijk een van te voren in te stellen wachtwoord.
                    Dit werkt op zich prima. Het probleem zit hem in de USB. Welke erg onveilig is

Comment

Het is niet zo dat je fingerprint reader maar 2 signalen afgeeft (0: geen toegang en 1: wel toegang) Je fingerprint reader geeft alleen een tekenreeks die overeenkomt met de structuur van je vingers, de software gaat dit vergelijken.

Via USB is het dus alleen mogelijk deze fingerprint te kraken door dit signaal op de een of andere manier te recorden, wat praktisch onmogelijk is.

Bovendien zal elk ander USB toetsenbord praktisch dezelfde kraakgevoeligheid hebben als deze fingerprint reader, met als uitzondering dat de tekenreeks die gebruikt wordt voor je fingerprint vele malen langer is dan het gemiddelde wachtwoord, waardoor een wachtwoord zelfs nog sneller te kraken zou zijn dan je fingerprint.

Op de TU in delft zijn ze bezig geweest met een project om de fingerprint technologie te verfijnen en te verbeteren. Ik heb de professor die bij dit project stond op de open dag verteld over het toetsenbord wat ik heb (zit precies dezelfde fingerprint reader ingebouwd) en hij claimde dat als je dit toetsenbord in een studentenhuis zou zetten er waarschijnlijk meerdere personen toch binnen zouden kunnen in jouw account. Ik heb in de 3 jaar dat ik dit toetsenbord heb echter nog niemand behalve mijzelf gehad die geaccepteerd werd! En flink wat mensen hebben het geprobeerd.

De technologie die door microsoft wordt gebruikt is volgens mij zo goed als veilig, maar het is niet zo dat je je pc er extra mee beveiligd, aangezien het oude vertrouwde wachtwoord nogsteeds in werking is.

Ohja, mocht je ooit van plan zijn om de fingerprint scanner als vervanging voor je wachtwoord te gebruiken, schrijf je wachtwoord op, mocht je namelijk ooit iets moeten doen in veilige modus, oid, dan heb je dit namelijk weer nodig en als je je wachtwoord lang niet gebruikt, dan zit het er dik in dat je deze vergeet (mits het een moeilijk wachtwoord is, wat wel zo veilig is - bijvoorbeeld willekeurige Hoofdletters, kleine letters en andere tekens door elkaar).

Comment

hmm ik heb denk ik een betere beveiliging op mijn computer zitten.

Namelijk dat er niets op staat. Alleen wat programma's. De externe hd wordt nooit alleen gelaten. En mocht iemand hem in onze afwezigheid toch slopen dan schakelen we er gewoon de laptop op aan (deze gaat altijd als reserve mee)

Niet alles wat uit de TU komt is automatisch goed hoor. Helaas zijn we op het gebied van vingerafdruk nog helemaal niet zo ver.

Er bestaan wel waterdichte proeven, maar deze zijn nog zo duur (zeker geen 49 euro verkoopsprijs) Anders zou men het al lang eerder hebben ingevoerd op belangrijke plaatsen.

Maarja nu weer verder met jullie computer inbouw project

Comment

Dat is indd de beste manier, gewoon zorgen dat er niks te halen valt 8)

Wat ik me afvroeg, hebben jullie al iets van een idee hoe het er uiteindelijk uit moet gaan zien ?

Comment

Originally posted by J.S. Coolen
                            wedden dat die vingerscanner binnen no time gekraakt is.

Het enige dat het doet is een aantal herkenningspunten met een som vermenigvuldigen samen met waarschijnlijk een van te voren in te stellen wachtwoord.
                            Dit werkt op zich prima. Het probleem zit hem in de USB. Welke erg onveilig is
                            Hey jongens op dit soort dingen hoeven jullie niet te diep op in te gaan hoor.
                            Het is gewoon bedoeld als leuke gadget om de kist wat extra`s te geven. En op feestjes zitten er af en toe mensen aan je pc nou dit is gewoon een extra tje maar toch bedankt voor jullie debat. :D

als het mee zit is dinsdag alles binnen ik wacht nog op jou foto`s jochanan

Comment

het lijkt me een beetje raar als er mensen op feestjes aan jou apparatuur zitten?
                              ons is dat nog nooit overkomen
                              wel dat ze met zen allen voor de rookmachine gaan zitten, die ik dan uiteraard even wegstuur

Comment

Working...
                              X