Announcement

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik kom weer wat leven inblazen. Ik wilde veeel geheugen. Ik had eerst een Lacie van 500GB, maar die stopte der opeens mee. Najaaa ok ok, ik had hem een keer laten vallen. Maar zo ver viel die ook weer niet
    Nu heb ik dan de Western Digital My Book Office Edition en may I add, heel de naam ken ik nu uit mijn hoofd. Ik doe laatste tijd veel onderzoek voor ik een product koop. Veel advies vragen aan mensen die der ook echt wat van af weten, niet zo'n balletje die het apparaatje ook heeft. Veel vergelijking sites e.d.
    Zoals ik al zei wilde ik veel geheugen en wilde ook bij de bestanden kunnen als ik heel ergens anders ben. Der zijn harde schijven die je gewoon in het internet plugt, maar die zijn ook gelijk 3 keer zo duur. Ok dan denk je cheapass, zeur niet. Maar mijn cashflow is laatste tijd niet zo stabiel. Der gaat wel heel veel uit, maar het is alleen niet the other way around. MAAR toen vond ik deze beauty! 1TB(dus 1000GB), aangesloten op een windows pc kan ik bij mijn bestanden, ziet er nifty uit en is niet duur. (zo rond de 110 euro als je goed zoekt)

Daarom gaat mijn vote naar de Western Digital My Book Office Edition

Comment

Elke hardeschijf is te delen over het netwerk/internet als deze aangesloten is op een windows pc, er zijn zogenaamde NAS-hardeschijven (Network Attached Storage) die direct aan het netwerk (en dus eventueel het internet) gehangen kunnen worden en op deze manier geen pc nodig hebben die ook daadwerkelijk aan staat.
      Deze schijven zijn inderdaad een stuk duurder, omdat er een stuk meer hardware voor nodig is, een externe hardeschijf is bijvoorbeeld een simpel verloopje van SATA naar USB (om maar een voorbeeld te noemen), een NAS-hardeschijf moet via een hoop meer hardware (en software voor beveiliging) aan het netwerk gehangen worden, dat is reden één voor de prijs, een tweede reden is dat ze op een minder grote schaal gemaakt worden, waardoor de productie prijs een stuk hoger ligt.

Western Digital is een merk wat over het algemeen goede schijven maakt, en de specs zien er ook veelbelovend uit!

Comment

Let vooral op het aantal toeren en de lees/schrijf snelheden, dit kan erg veel schelen.

Comment

Working...
        X