Announcement

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik gebruik een 250 GB externe hardeschijf van Iomega koste 99 € bij Imha in goes enige nadeel is dat je ook een stroom aansluiting heb voor de koeling :? maar verder werkt het perfect

Comment

Sowieso lijkt het me dat je een adapter voor je laptop meeneemt. (Stel dat je een accu van 4,5 uur hebt en ter plekke gevraagd wordt om na de 4 uur nog twee uurtjes door te gaan...)
      Dan lijkt me dat ene stopcontactje niet zo'n probleem?

Comment

Originally posted by Rick
        (Stel dat je een accu van 4,5 uur hebt en ter plekke gevraagd wordt om na de 4 uur nog twee uurtjes door te gaan...)
        Moet je nagaan, je laptop heeft er nar 3,5 uur al geen zin meer in :lol: :wink: Altijd meenemen dus..

Comment

Wij gebruiken zelf twee types van Western Digital Elements. Het type wat de TS aangeeft hebben wij als backupschrijf voor een van de servers. Ik vind deze echt lomp, groot, zwaar en onhandig. Doet me een beetje denken aan een tank. Tevens heeft deze een externe voeding nodig en wordt deze ook nog eens loei warm. Niet echt praktisch dus. Verder hebben we ook nog een pocket size Western Digital Elements externe harde schrijf. Deze is zo groot als mijn portemonnee, lekker licht in gewicht, geen externe voeding en redelijk snel. Aangezien wij ze puur voor backuppen gebruiken is de laadtijd iets minder belangrijk.

De types die jij aangeeft in je eerste post zijn volgens mij allemaal zware schrijven. Kijk dus eens naar een pocket size formaat zonder externe voeding. Deze zijn wel iets duurder wanneer je toch dezelfde snelheid wilt behouden. Maar ja een Pioneer CDJ 800 is ook duurder dan een Koolsound CDJ 150. Alle waar en betrouwbaarheid naar zijn geld. (althans bijna altijd (-; )

Comment

Ik zal nog wel kijken naar een kleiner schijfje inderdaad, eentje zonder voeding. Dus waarschijnlijk valt een groot deel van de door mij opgegeven voorbeelden weg. Ik edit de lijst later wel eerst maar eens naar een goede laptop kijken want daar ben ik ook nog niet uit...

Comment

De harde schijven zonder voeding zijn 2,5" schijven.
              De schijven die wel een voeding nodig hebben zijn 3,5" modellen.

De 2,5" schijven zijn in principe laptop harddisks, de prestaties liggen iets lager, maar het werkt wel een stuk makkelijker :)
              Ze worden tegenwoordig redelijk veel gekocht.

Ik werk zelf ook met een 2,5" harddisk van 80 GB, ben er zeer tevreden over.

Comment

Ik neem aan dat je dan de prestaties qua snelheid bedoel? Ik heb er ondertussen nog een paar extra aangeschaft en ze bevallen met veel beter dan die grote 3.5 inch schrijven. We backuppen op verschillende manier en zo gaan er ook een aantal backups mee naar huis. Doe me dan maar zo een compacte.

Ik edit de lijst later wel eerst maar eens naar een goede laptop kijken want daar ben ik ook nog niet uit...
                Macbook?

Comment

Originally posted by jochanan
                  Ik neem aan dat je dan de prestaties qua snelheid bedoel? Ik heb er ondertussen nog een paar extra aangeschaft en ze bevallen met veel beter dan die grote 3.5 inch schrijven. We backuppen op verschillende manier en zo gaan er ook een aantal backups mee naar huis. Doe me dan maar zo een compacte.

Ik edit de lijst later wel eerst maar eens naar een goede laptop kijken want daar ben ik ook nog niet uit...
                  Macbook?
                  Ja wordt denk ik een 2,5 inch schijfje. Eerst de laptop maar. Macbook ook nog even naar gekeken maar die valt toch buiten m'n budget. Voor alleen muziek afspelen heb ik voor zover ik weet geen moddervette laptop nodig. Budget van 600/700 euro is dan ook ruimschoots genoeg. Iets daarboven kan ook nog wel. Het is wel van belang dat de ext harde schijf snel samen kan werken met de laptop en dat de laptop voldoende kracht heeft om gewoon vlot muziek af te spelen. Een soort instant start voor laptops :lol:

Comment

een 3,5 inch harddisk is sneller

voor 100 euro heb je al een 500gb van oa lacie en WD

vista compatible zijn ze bijna allemaal
                    als ze plug n play onder xp zijn dan zijn ze het zeker

ik heb zelf een zelfbouw (harddisk over)
                    hierop haal ik zo`n 25mb/sec

Comment

Wat versta je onder zelfbouw? Zelf de behuizing erom heen gezet? of echt helemaal zelf in elkaar gesoldeerd?

Heel even offtopic, we kunnen sinds vorige week ook alles van MAC leveren. Dus Mac pro, mac book, mini mac etc. Informeer naar de prijzen. Nu weer ontopic :D

Comment

alleen de behuizing

waarom (heel) moeilijk doen als het makkelijk kan :lol:

Comment

Komt dat even goed uit. M'n collega werkt momenteel ergens met mini macs en waarschijnlijk wordt dit m'n volgende aanschaf. Ook omdat het niet gek moeilijk is om mee te nemen en je toch meer kracht krijgt dan op een flaptopje. Op de mac site is de goedkoopste 559. Bij jullie ook?

Comment

jah ik werk er dus mee.. Alle adobe programma's en nog een paar vensters open.. Geen kick.. En met een externe disc is het giga makkelijk voor muziek.. Je kan toch aardig wat songs kwijt op 150 gig?

Comment

Uiteraard is je pc/laptopje stabieler en betrouwbaarder met betere componenten, maar hier draaien BPM studio in de auto fade-modus en GTA Vice City zonder dat m'n laptop vast slaat. Muziek staat op de externe harddisk, Vice City op de laptop zelf.
                              Laptop zelf heeft 1 gig geheugen en shared videokaart van 256 mb, volgens mij.

Comment

Komt dat even goed uit. M'n collega werkt momenteel ergens met mini macs en waarschijnlijk wordt dit m'n volgende aanschaf. Ook omdat het niet gek moeilijk is om mee te nemen en je toch meer kracht krijgt dan op een flaptopje. Op de mac site is de goedkoopste 559. Bij jullie ook?
                                Onze prijzen liggen gelijk aan de prijzen van de apple shop!

Nu weer ontopic.

Comment

Working...
                                X