Announcement

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hoop kanalen :D maar wat zet je op al die kanalen dan?

Comment

Zijn allemaal mono-kanalen. Deze mixer gebruik ik voor geluidstechniek-klusjes. bandjes ofzoiets.

Comment

Originally posted by T-Nuzz
        Zijn allemaal mono-kanalen. Deze mixer gebruik ik voor geluidstechniek-klusjes. bandjes ofzoiets.
        zitten op z'on mixer toch ook 2 stereo kanaaltjes??

Comment

Deze niet, tenzij je de stereo-fx returns meetelt

Comment

voor de duidelijkheid dit is dus geen dj mixer maar een live/studio mixer

ken de tafels we hadden zelf ook altijd soundcraft, midas en studiomaster tafels op de zaak

Comment

Zou hem best willen ruilen voor een Midas :wink:

Comment

Originally posted by DJ marcello
                voor de duidelijkheid dit is dus geen DJ mixer maar een live/studio mixer

ken de tafels we hadden zelf ook altijd soundcraft, midas en studiomaster tafels op de zaak
                Het lijkt me duidelijk dat dit geen DJ mixer is :wink: zal lekker draaien alleen maar mono-kanalen :?

Comment

stokje met plakbandje om 2 faders ;)

@t-nuzz

midas klinkt lekker maar het is ook een giga hype!!!

kheb eens een keer dario (hij was maar een clown??) op onze set gehad die vent had een midas bij zich maar de eindmix (2 lijntjes) gingen via onze mackie tafel ik maar hij wou persee over zijn midas wat is de zwakste schakel in het geheel juist de mackie?????????

hij had net zo goed of over onze mackie kunnen gaan of mij de eindmix niet laten doen en rechtstreeks naar de set gaan

maar midas tafels zijn TOP ;)

back to topic :!:

Comment

Tja, is nogal wat discussie over. Vooral die Venice-series schijnen het toch net niet te zijn, Maar een Heritage of Verona voldoet toch prima naar mijn idee.

Idd, shit in = shit out en de zwakste schakel bepaalt het eindresultaat. Lach me sowieso altijd scheef met zo'n Hollandse avond of iets dergelijks. Staan er 4 van die taperackjes naast elkaar met allemaal eigenlijk wel hetzelfde en toch komen ze allemaal van heinde en verre voor dat half uurtje. Een vaste mixer en een degelijk opgestelde rider voldoet naar mijn idee net zo goed.

En dan die artiesten die hun eigen floors meenemen. Vooral S-L-H met d'r 4 mega floors om d'r heen..... :lol: :lol: :lol:

Comment

lijkt wel indrukwekkend maar heeft geen enkele nut en zin maar ze willen ook niet anders!!!!!

sukkels o sorry :oops:

Comment

Externe harde schijf

Ik heb geen topic gevonden waar deze vraag al in is gesteld dus stel ik hem hier maar.

Ik ben aan het kijken naar een externe harde schijf. Aangezien het aanbod anno 2007 mega groot is roep ik jullie hulp in. Ik ga de externe hard disk gebruiken icm een laptop(nog niet duidelijk welke). Hieronder een paar dingen waar de schijf aan moet voldoen:

Groot genoeg (denk aan minimaal 80 tot xxx gb)

Vista compatible (gebruik ik niet maar voor in de toekomst)

Usb2.0 spreekt voor zich

Belangrijk punt: Doorvoer snelheid en zoektijd/leessnelheid. Die 2 moeten dik in orde zijn zodat ik met een normale player (geen virtual dj of andere zware programma's) gewoon op enter oid kan drukken en hij hem afspeelt*.

Hij mag niet te warm worden. Als het koud is nemen we wel een mobiele kachel mee oid daar heb ik m'n externe hard disk niet voor nodig :lol:

Geen kinderziektes oid gewoon een redelijk simpele goede en betrouwbare hard disk (design moet wel redelijk zijn, niet oerlelijk en lomp)

Dat was het wel volgens mij.

Ik heb al even gekeken naar een paar schijven:
                        Western Digital My Book Essential

LaCie 500 GB Externe Harddisk

Maxtor Personal Storage 3200

Philips SPE3031CC

Western Digital Elements

Dit waren een paar schijfjes

Ik wou beginnen met een budget van 130-140 euro. Lijkt me genoeg(wat teveel) als ik naar de gemiddelde externe schijven kijk.

Ervaringen met bepaalde schijven zijn meer dan welkom.

Alvast bedankt!

(* Het liefst een zo'n snel mogelijke laadtijd maar het maakt ook niet echt uit of het 1/1,5 seconde duurt ofzo maar het liefst niet veel langer)

Comment

De laadtijd van je externe hardeschijf daar hoef je niet over in te zitten. De doorvoer snelheid van USB2 is een groter probleem ;)

Comment

Originally posted by NBeat
                            De laadtijd van je externe hardeschijf daar hoef je niet over in te zitten. De doorvoer snelheid van USB2 is een groter probleem ;)
                            Precies bedoelde doorvoersnelheid zal het zo ff aanpassen :wink:
                            Ik heb gekeken bij een paar van de door mij genoemde schijven en ze zijn gemiddeld tot 60mb/s. Da's in principe snel genoeg (lees:sneller dan nodig is) maar dat is theorie. In de praktijk blijkt vaak dat de gemiddelde schijf (ook een beetje afhankelijk van je pc) meestal de helft haalt dus ±30mb/s niet dat dat snel genoeg is maar wanneer je een schijf hebt die in theorie 25/30 mb/s haalt en in de praktijk 10mb/s dan zit je al gauw met een probleem. Heb het ergens gelezen dus correct me if i'm wrong.

Comment

Voordat ik er direct een nieuw topic over aan ga maken post ik het eerst hier nog wel.

Ik twijfel of ik een pc moet kopen of een laptop die meegaat naar disco's.
                              Een erg belangrijk punt is degelijkheid en snelheid. Nu zijn desktops degelijker/steviger dan laptops maar je hebt uitzonderingen. Een desktop is alleen veel moeilijker om te vervoeren en ik kan hem thuis bijna niet kwijt. Met een laptop is dit weer anders. Zo vliegen hier de plus en min punten om de oren daarom vraag ik: Wat is er handiger een laptop of een Dekstop?

Comment

Je zult het zelf moeten afwegen ;)
                                Zet de plus- en minpunten die je zelf op kunt noemen eens op een rijtje, selecteer dan de punten die voor jou belangrijk zijn en maak vanuit daar een keuze.
                                Eventueel kunnen wij dit lijstje aanvullen.

Zelf draai ik met een laptop, een Packard Bell Easynote MZ35-200.
                                Hier draaien programma's als BPM Studio moeiteloos een dag op.
                                Doordat de laptop klein is kan deze makkelijk een koffertje in, samen met de externe harddisk die er normaliter aan hangt.
                                Dit systeem is compact, maar toch betrouwbaar.

Het voordeel aan een desktop blijft toch dat je er zelf veel aan kunt sleutelen. Zo kun je makkelijk zelf iets vervangen, wat bij een laptop toch lastiger is.

Maar, zoals ik al zei, zet je plus- en minpunten eens op een rijtje en ga aan de hand daarvan eens afwegen wat jou het beste lijkt.

Comment

Working...
                                X