Announcement

Collapse
No announcement yet.

producer software

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• producer software

hey mensen

ik ben nu erg goed op weg met mixen en wil nu eigen tracks maken

ik weet alleen niet welke producer software ik moet nemen
    heb nog nooit met dit soort software gewerkt dus de eerste moet een beetje makelijk zijn

ik wil eigen tracks maken op het gebiedt van house/electro

kan iemand me helpen

me bedrag is ong 100 euro

100 euro is voor software geen fors bedrag. Gelukkig zijn er fabrikanten die daar aan denken, bijvoorbeeld Steinberg met Sequel 2. Dit is een mooi pakket om te proeven van het mooie vak produceren.
    Last edited by marc; Saturday-21-11-2009, 18:09.

Comment

Nu ben ikzelf groot Ableton fan, maar dat terzijde dacht ik meteen aan Ableton Live Intro, dit valt precies binnen je budget, en ik ben er zelf zeer tevreden over. Het werkt gewoon goed, en werkt zeer intuitief. Door de bijgeleverde lessons heb je het programma binnen een uur al een eind onder de knie, en kun je al simpel gaan sequencen.

Echter is de keuze van een DAW niet simpel, een DAW moet namelijk bij je passen. Ik zweer bij Ableton, een ander bij Cubase, een ander weer bij Reason, en een andere collega van me is groot Logic fan.

Is het misschien een idee voor je om de demo versies van diverse DAW's te downloaden, en te kijken welke jij het lekkerste vind werken? Want daar gaat het uiteindelijk om!
      Last edited by marc; Saturday-21-11-2009, 18:09.

Comment

Ableton is wel okay maar gaat toch een stuk verder en werkt ook anders. Als je echt wilt proeven van zelf tracks maken is sequel een leuk programma. Je keijgt loops, beats, synths, basslijnen, strijkers, effecten en nog veel meer audio bestanden om zelf een leuke track in elkaar te zetten. Alles gaat middels een enkel scherm is is erg toegankelijk als je nog nooit iets met produceren gedaan hebt.

Comment

kunnen julie meschien voor mij een prtsc maken

want heb een keer bij bax ableton demo gehaald en snapte er niks van de leasons heb ik gedaan maar mijn engels is niet zo goed dus als je me dan eens zou kunnen helpen of uitlegen zou ik dat erg waderen

Comment

ik zou voor Ableton gaan; werkt gewoon erg snel allemaal, erg fijn om mee te beginnen en zat tutorials op Youtube van te vinden ;)

Comment

Working...
            X