Announcement

Collapse
No announcement yet.

Produceer Software/Hardware

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Produceer Software/Hardware

Hallo,

Ik ben op zoek naar produceer hardware en software. Ik werk nu met Adobe Audition en heb een microfoon op een mixer die weer naar m'n pc leidt. Dit werkt allemaal niet erg prettig en dus wil ik wat anders.

Op m'n school hebben ze een m-box met pro tools. Nu ben ik op zoek naar iets wat werkt met pro tools en hetzelfde doet als de m-box. Alleen goedkoper.

Jullie enige suggesties?

Groet!

EDIT: Het gaat hier om PC en geen MAC

EDIT 2: Ik vond zelf dit, is dat wat? http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html
    Last edited by imported_mike-l; Thursday-26-11-2009, 23:27.

Wat wil je dat je software allemaal kan?

Er zjin verschillende paketten om audio op te nemen. Als het om geluidsopname gaat is Record een goede oplossing.
    Wil je wat meer naar produceer software om zelf tracks te maken kun je kijken naar bijvoobeeld Cubase, Ableton of Reason.Van deze paketten zijn zelfs educatieve versies te krijgen, dus als je studeert kun je met je collegakaart korting krijgen, toch mooi meegenomen.

De M-Audio geluidskaart is zeker een goede keuze.

Comment

Mijn vraag is een beetje veranderd. Ik heb pro tools en zoek er een geluidskaart bij die ermee werkt. Ik wil monitors er op aan kunnen sluiten, headphones en minimaal 1 mic.

Is dan de geluidskaart uit m'n eerste post(zie de link) goed daarvoor?

Comment

Die kaart is daar zeker geschikt voor, al zou ik eerder een geluidskaart van Digidesign aanschaffen, die zijn ' gemaakt' voor protools

Comment

Ja maar ik wil dus niet te veel uitgeven ervoor. en die van digidesign zijn een stuk duurder.

Comment

klopt, kwaliteit is duur :) Maar die m-audio kaart is geen verkeerde geluidskaart, goede keuze.

Comment

Kan iemand me misschien ook vertellen of ik met de m-audio geluidskaart ook gemakkelijk monitors kan aansluiten en waar ze op moeten aangesloten dan?

Comment

Nadeel van deze geluidskaart is, is dat hij RCA uitgangen heeft. Monitoren hebben jack en of XRL ingangen. RCA is ook niet gebalanceerd. Voor monitoren zou ik toch een geluidskaart nemen die jack uitgangen heeft.
                Last edited by marc; Monday-30-11-2009, 09:25.

Comment

Originally posted by marc View Post
                  Voor minitorne zou ik toch een geluidskaart nemen die jack uitgangen heeft.
                  Let er dan wel op dat ook die jack-uitgangen gebalanceerd zijn. ;) Dit kun je onder meer zien aan de 3-pins jack bij een mono gebalanceerd signaal en een 4-pins jack bij een stereo gebalanceerd signaal.

Comment

Working...
                  X