Announcement

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een DAC en AMP in 1, of alleen AMP

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Op zoek naar een DAC en AMP in 1, of alleen AMP

Hallo,

Ik ben op zoek naar een DAC of AMP (2-in-1) voor de PC. Het liefst met USB aansluiting. Kan ik hier zoiets vinden? Ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken...

Er was mij een aantal merken aangeraden, maar die waren alleen te krijgen vanuit Amerika. Ik zoek liever iets lokaler ;)

Het is voornamelijk voor een koptelefoon bedoeld, maar als speakers (PC) erop kunnen worden aangesloten is dat natuurlijk een plus.

Ik zou USB afraden en voor FireWire gaan. De meeste professionele opnameapparatuur gebruikt dit tegenwoordig, vanwege de vermindering in Latency bij zwaarder gebruik.

http://www.bax-shop.nl/overige-rand-...t-details.html is misschien een goede keuze voor je?

Comment

Originally posted by Patrick View Post
      Ik zou USB afraden en voor FireWire gaan. De meeste professionele opnameapparatuur gebruikt dit tegenwoordig, vanwege de vermindering in Latency bij zwaarder gebruik.

http://www.bax-shop.nl/overige-rand-...t-details.html is misschien een goede keuze voor je?
      Ok, waarschijnlijk had ik moeten vermelden dat ik "beginners" apparaat zoek waaraan ik ongeveer €100 a €150 zou willen besteden. Het is namelijk de bedoeling dat dit min of meer een PC geluidskaart vervangd voor ongeveer hetzelfde geld. Computer A heeft firewire, maar computer B niet. Firewire is dus helaas geen optie. Het hoeft ook niet echt geheel professioneel te zijn.

Misschien verduidelijkt dit de situatie wat meer.
      Computer A audio setup:
      - Asus Xonar D1 geluidskaart
      - M-Audio AV40 speakers
      - Ultrasone HFI-550

Computer B:
      - Onboard Realtek audio
      - Logitech X-230 speakers (ook niet veel soeps)

Wil kopen:
      - Een Ultrasone HFI-650, en dan gaat de HFI-550 naar computer B
      - Een DAC / AMP of alleen AMP voor computer B zodat het nog enigzins goed klinkt.

Of zou een geluidskaart met headphone AMP beter aan te raden zijn?

Het uiteindelijke doel is gewoon betere geluidskwaliteit.
      Last edited by Anders; Wednesday-16-12-2009, 01:33.

Comment

Betere geluidskwaliteit in welk opzicht? Als je gewoon een nette audio interface koopt zal je niet veel verschil merken tussen ééntje van 100 euro, en ééntje van 12000 euro. Zeker niet op de AV40, laat staan X-230.

Het grote voordeel van hogere segment audio interfaces over budget-segment is niet meer de geluidskwaliteit, maar de latency. Een Powercore X8 om maar even iets te noemen heeft een veel lagere latency over bijvoorbeeld de UCA202. Daarnaast is FireWire een vereiste zodra je meer als 4 signalen wil laten lopen over je interface, dus 2 in, 2 out is je max bij USB.

Je kan ook je USB refresh rate aanpassen van 120Hz naar bijvoorbeeld 500Hz, dit wil nog wel eens helpen, maar dat vreet CPU die je toch al hard nodig hebt.

Is het niet een optie om een audio interface te pakken met twee line-outs, en ééntje voor je speakers te pakken, de ander voor je headphone en er een simpele hoofdtelefoon voorversterker te pakken? Lijkt mij een simpelere en veel goedkopere oplossing dan een D/A converter.

Comment

Het was ook niet bedoeld voor de speakers, maar voor de koptelefoons.

Dus als ik het nou goed heb:
          - Koptelefoon voorversterker?
          of
          - Geluidskaart met koptelefoon versterker?

Als ik niet te veel geld uit wil geven.

Comment

Zoiets als headphone preamp misschien? =) Heb goede ervaringen met Behringer spulletjes, wat de rest ook mag zeggen. En de omruilgarantie is een grote +.

Ik vermoed dat je zelf wel een goede audio-interface kan uitzoeken maar als je adviezen wil hoor ik het graag.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
              Zoiets als headphone preamp misschien? =) Heb goede ervaringen met Behringer spulletjes, wat de rest ook mag zeggen. En de omruilgarantie is een grote +.

Ik vermoed dat je zelf wel een goede audio-interface kan uitzoeken maar als je adviezen wil hoor ik het graag.
              Ah, super bedankt! Zoiets was ik naar op zoek ja.

Nou nog even wachten op de koopavond en even wat reviews doorkijken ;)

En eh, dit is toch wel op een PC aan te sluiten?
              Last edited by Anders; Wednesday-16-12-2009, 20:49.

Comment

Originally posted by Anders View Post
                En eh, dit is toch wel op een PC aan te sluiten?
                Aangezien vrijwel elke PC wel een audio-out heeft ga ik hier wel van uit.

Comment

Working...
                X