Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraagje m.b.t. Compaq laptop en Virtual DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje m.b.t. Compaq laptop en Virtual DJ

hoi ik wil met oud en nieuw een laptop aansluiten op een mengpaneel met het programma virtual dj met mijn hp compaq cq60 . nu is de vraag wat heb ik nodig om te kunnen mixen dus met de koptelefoon het nummer beluisteren en mixen met het andere nummer ?
    dank je

Zou je mischien iets duidelijker willen zijn? Ik denk dat je iets bedoeld van dat je gewoon op je mengpaneel wilt mixen met de muziek die je in virtual dj afspeelt?

Comment

Originally posted by Inpakker View Post
      Zou je mischien iets duidelijker willen zijn? Ik denk dat je iets bedoeld van dat je gewoon op je mengpaneel wilt mixen met de muziek die je in virtual dj afspeelt?
      ja sorry dat klopt ja :D

Comment

Over wat voor mengpaneel beschik je?

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Over wat voor mengpaneel beschik je?
          http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/d...04_O41_713660/

Comment

Als iemand me kan verbeteren mag hij/zij het doen, maar zover ik het weet kan het daar niet mee lukken. Mischien dat Rick meer af weet van Audio 8 etc. maar daar weet ik dan weer niks vanaf..

Comment

Als iemand me kan verbeteren mag hij/zij het doen, maar zover ik het weet kan het daar niet mee lukken. Mischien dat Rick meer af weet van Audio 8 etc. maar daar weet ik dan weer niks vanaf..
              oei das jammer dacht dat het wel ging :(

Comment

dit las ik op een forum van het programma :

Om te mixen met een mengpaneel, heb je het volgende nodig:
                - Geluidkaart minimaal 5.1 (zit tegenwoordig in de meeste pcs standaard ingebouwd) of een professionelere kaart, zoals de maya, of de Esi u46dj
                - VDJ professional
                - mengpaneel.

Ieder mengpaneel met 2 kanalen of meer werkt. Ik zou voor een mengpaneel kijken, dat in ieder geval toonregeling (low, mid, high) per kanaal heeft. Verder hoe goekoper, hoe minder de kwaliteit.
                Je kunt kijken voor:
                - Numark
                - Denon
                - Behringer
                Ewout

Comment

Je zult dan nog minimaal 1 externe geluidskaart aan moeten schaffen, wil je echt kunnen voorbeluisteren op je mengpaneel.

Mocht dat geen optie meer zijn, dan zul je de hoofdtelefoonuitgang van je laptop moeten gebruiken door middel van zo'n kabel.

Comment

Je zult dan nog minimaal 1 externe geluidskaart aan moeten schaffen, wil je echt kunnen voorbeluisteren op je mengpaneel.

Mocht dat geen optie meer zijn, dan zul je de hoofdtelefoonuitgang van je laptop moeten gebruiken door middel van zo'n kabel.
                    die kabel heb ik al:D

Comment

Dan kun je in ieder geval wel muziek vanaf je laptop afspelen, maar helaas niet voorbeluisteren op de hoofdtelefoonuitgang.

Comment

Dan kun je in ieder geval wel muziek vanaf je laptop afspelen, maar helaas niet voorbeluisteren op de hoofdtelefoonuitgang.
                        en als ik nu es een creative geluidskaart koop voor mijn gewone pc gaat het dan wel lukken ? ga ik de optie met de laptop vergeten

Comment

Ligt er aan wat voor geluidskaart je dan neemt. Één van de goedkopere oplossingen is een externe geluidskaart als deze, dan kun je nog steeds met de laptop draaien. Één uitgang op de externe geluidskaart, de ander op je hoofdtelefoonuitgang.

Comment

Ligt er aan wat voor geluidskaart je dan neemt. Één van de goedkopere oplossingen is een externe geluidskaart als deze, dan kun je nog steeds met de laptop draaien. Één uitgang op de externe geluidskaart, de ander op je hoofdtelefoonuitgang.
                            ok thx for help dus als ik die koop dan kan ik gewoon mixen met dat mengpaneel ? en als ik gewoon es met mijn pc wil mixen heb ik gewoon een goede creative kaart nodig?

Comment

Ook deze externe geluidskaart kun je gewoon op je PC aansluiten, hij werkt gewoon via USB.

Comment

Working...
                              X