Announcement

Collapse
No announcement yet.

produceren met midi controllers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• produceren met midi controllers

DJ World Cup
    Saturday, June 5th 2005

How about playing at a cool cultural festival in front of 10.000 people?
    How about winning 750 Euro and a hot surprise gig?

Curious??? Find out more at www.wkamsterdam.nl and apply before April 15th by sending a sample and resume(cv) to marjolein:

WK Amsterdam Cultuurprijs
    Tweede Jan Steenstraat 14hs
    1073 VN Amsterdam
    wkcultuur@concepts.demon.nl

Bestaat al, van DMC.....

Comment

wk amsterdam...

Het WK Amsterdam is een wereldkampioenschap met een knipoog. het idee is ontstaan omdat er zoveel nationaliteiten in nederland wonen dat we gemakkelijk met nederlandse inwoners een eigen WK kunnen organiseren. Het is een sport en muziek evenement, waarin dit jaar voor het eerst een wedstrijd is opgenomen voor DJ's. (zie ook www.wkamsterdam.nl). vandaar....

Comment

Op de website staat alleen voetbal...

Dus een vraagje...

Wat is de minimum leeftijd?

Comment

op www.wkamsterdam.nl, button 'cultuur', button 'wk amserdam cultuur prijs'

minimum leeftijd is 16 jaar...

Comment

Ik ben dus 12....

Comment

ik 15 volgend jaar beter hehe :lol:

Comment

produceren met midi controllers

heey,
                ik wil ook gaan produceren.. ben beetje aant proberen met FL enzo maar even vraagje over midi controllers...
                miss domme vraag maar wat kan je er allemaal mee en welke is aan te raden om mee te beginne en hoe helpt het allemaal met produceren??

ik weet echt nog niks van midi controllers af en zou wel graag wat meer willen leren...

nog iets.. ik zag op een ander topic iets over een externe geluidskaart enzo maar kan ik die ook op me mixer aansluiten zodat het geluid door me boxen gaat? kheb al snoertje om op te nemen enzo volgends mij kan je het gewoon op een kanaal van me draaitafel doen maar weet niet zeker.. als iemand het een en ander zou willen uitlegge dan alvast bedankt :D

Comment

Welkom op het forum schotje. Dit forum is er juist voor om vragen te stellen en om van elkaar te leren. Dus geen enkel probleem.

Een midi controller heb je in diverse maten en soorten, maar de meest gebruikte is de midi keyboard. Deze heb je in veel verschillende soorten en maten waarbij voornamelijk het aantal toetsen en extra aan te sturen functionaliteiten het grootste verschil is. Begin dus lekker met een klein boardje met 25 of liever 49 toetsen.

Dit keyboard sluit je vervolgens via USB of Midi kabel aan op je pc om vervolgens via het keyboard live je software aan te sturen. Dit werkt een stuk lekkerder dan via je toetsenbord van je PC. Kijk hier eens voor alle beschikbare modellen.

Wanneer je hier op uit bent gekeken kan je altijd naar een duurder model gaan, vaak zal dit komen na de overstap naar een beter produceer pakket.

Wat betreft je geluidskaart is het een kwestie van hoeveel kanalen je wilt opnemen en hoeveel kanalen je wilt afspelen. Graag dus iets meer informatie wat en hoe je je mixer met je computer wilt koppelen.

Comment

Dubbelpost :P

Comment

Working...
                    X