Aha, weer iets geleerd daar patrick. Ik ben toch gegaan voor de M-audio usb interface. Deze is wat minder poespas gewoon usb. Anders moet ik allerlei dingen gaan halen die samen toch rond de 170 euro uitkomen bij die ene firewire kaart. Mede met het oog op mijn doel; alleen ideeen ontwikkelen thuis, heb ik de m-audio gehaald. Ik ga hem nu installeren en instellen op mijn productie programma's en usb keyboard, even kijken of het mooie verbeteringen zijn. Daarna ga ik kijken voor een leuke condensator microfoon rond de 100 euro.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tips voor low-budget studio
Collapse
X
-
Verstandig om te gaan voor een audio interface met een directe mic ingang. In de toekomst kun je altijd een goede voorversterker aanschaffen voor je mic, en dan neem je geen Behringer ;)
Qua condensator microfoon kan ik je de AKG Perception 120 aanraden. (ik heb zelf in de studio onderandere de 120 en zijn grote broer).
Klinkt voor het geld goed, ik neem er vocalen en akoestische gitaar mee op.
Comment
-
Ik heb mijn Fast Track geinstalleerd, het ging heel simpel. Ik heb er tot nu toe alleen muziek mee geluisterd in combinatie met me hd 205. Ik moet zeggen voor het eerst voel ik echt de bass :) Voorheen voelde ik de bass nooit zo mooi en diep (ookal heeft deze koptelefoon nog steeds geen geweldige bass hoor). Het verschil is toch behoorlijk niet echt verbluffend, maar ik ben zwaar tevreden voor het geld. Ik ga hem nog uitproberen en instellen op mijn productie programma's.
Aha hele mooie mic, ik had precies de zelfde op het oog. Dat wordt mijn volgende aankoop over 2 weken. Bedankt jongens voor jullie tips ik heb verder geen vragen meer over spullen in het algemeen, als ik problemen heb met installatie etc dan komen er wel threads in andere delen van het forum!Last edited by Jovan; Saturday-30-01-2010, 15:50.
Comment
-
Beste Marc,
Ik heb mijn Fast Track ook in Reason en FL Studio ingesteld het resultaat is echt verbluffend qua zulke programma'tjes in combinatie met me simpele usb keyboard.
Ik heb inmiddels ook de AKG Perfecption 120 binnen (Vrijdag 19:30 bestelt - Zaterdag 14:00 binnen). Ik wilde snel aan de gang, maar had niet in de gaten dat er geen xlr kabel is. Nu heb ik uit nood snel een kabel kunnen regelen. Deze is 6 meter en kostte 10,95 euro. Nu vraag ik me af kan ik niet beter een kortere kabel regelen en/of een duurdere ? Ik heb nog schel geluid maar heb verder niets ingesteld ofzo. Nu heb ik deze mic aangesloten op me M-Audio Fast track, wat zijn de mogelijkheden om de mic zo goed mogelijk te laten klinken. Dan heb ik het over de knopjes die op de mic zitten, bekabeling en Fast Track / programma instellingen. Ook zie ik bij Fast Track 1/2 IN bij geluidsopties helemaal geen opties zoals mic zachter zetten oid dit doe ik gewoon handmatig op me Fast Track.
Alvast bedankt weer, een standaard en een plopfilter kom ik zelf wel uit. De studio begint al vorm te krijgen monitors en accesoires zijn de volgende stap.
Comment
-
Comment