Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studiomeubel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studiomeubel

Hallo allemaal,

Wij zijn opzoek naar een studiomeubel voor al ons appratuur.
    Nu hebben we al een beetje rond gesnuffeld op marktplaats en kwamen we een model tegen wat ons wel wat lijkt.

Waarschijnlijk is deze meubel zelf gemaakt en vind ik 1000 euro voor een 2ehands meubel toch wel een beetje prijzig. Ik weet dat er veel werk inzit

Voorbeeld marktplaats:
    http://link.marktplaats.nl/316526536

Nu is mijn vraag, is het goedkoper als je het zelf maakt/laat maken?

Mvg Joriën
    Last edited by Joriën; Friday-05-03-2010, 17:50.

Hangt er vanaf wat voor materiaal je gebruikt, hoeveel waarde je hecht aan afwerking, wat je precies kwijt wilt in je meubel, hoe het gebouwd moet worden (vierkant of ronde vorm), etc.

Misschien kun je bij een lokale goeie timmerman eens een idee voor je studio op papier zetten en een vrijblijvende offerte opvragen. Dan heb je in ieder geval inzicht in het eventuele prijsverschil.

Comment

Vergelijkbaar meubel als dat op jou foto staat op een bekende duitse site nieuw voor 850 euro.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Hangt er vanaf wat voor materiaal je gebruikt, hoeveel waarde je hecht aan afwerking, wat je precies kwijt wilt in je meubel, hoe het gebouwd moet worden (vierkant of ronde vorm), etc.
        Ik heb bijna hetzelfde model nodig als mijn voorbeeld, dan kan ik ruim alles kwijt. Het meubeltje mag wel iets kleiner.. maar het model het zelfde.

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
        Vergelijkbaar meubel als dat op jou foto staat op een bekende duitse site nieuw voor 850 euro.
        Heeft dat bedrijf nog meer meubeltjes? en zou je me de site kunnen doorgeven?
        Last edited by Joriën; Friday-05-03-2010, 20:36.

Comment

We hebben het gevonden! bedankt voor alle informatie.

Comment

Uiteraard zien we graag een foto als je studio af is in het 'show your studio'-topic. :)

Comment

Eventueel kun je eens kijken naar de Glorious Studio Workbench, dat is ook erg goed spul, 2x4HE racks ingebouwd en genoeg ruimte om nog een rackje te plaatsen. http://www.bax-shop.nl/dj-meubilair/...t-details.html

Ook in witte en zwarte uitvoering!

Comment

Originally posted by Rick View Post
                Uiteraard zien we graag een foto als je studio af is in het 'show your studio'-topic. :)
                Dat gaat ook uiteraard gebeuren! maar het duurt nog wel eventjes haha :D

Comment

het advies dat Patrick je aanbood is naar mijn mening zeker niet verkeerd! het heeft dan een prijsverschil van een 691 euro, dat is gewoon de moeite waard, en dan heb je de garantie ook nog! het ligt er maar aan wat je er in wilt bouwen. misschien handig om dat te vermelden.

Comment

Het meubeltje van bax ziet er zeker leuk uit, maar voor mij is dit echt te klein.
                    Ik wil ook wat uitbreid-mogelijkheden hebben voor mijn appratuur, zodat ik later niet weer een meubel of een kastje moet aanschaffen voor mijn 19" appratuur.
                    Bax heeft weinig in studiomeubels, wat overigens best wel jammer is.

Comment

is het een idee om 2 van deze meubels te kopen, en in een hoek langs elkaar te zetten? dus dat ze in een L vorm staan..

Comment

Lekker zelf maken!
                        Het is harstikke leuk om te maken (Ik heb zelf me DJ Booth zelfgemaakt)
                        Het past heel vaak.
                        Je weet zelf hoe groot het moet zijn.
                        Wat er op moet.
                        Waar allemaal gaten voor kabels moeten enzo.
                        Hoe hoog hij moet zijn.
                        Hoe breed.
                        Hoe hij is afgewerkt.
                        Welke kleur hij heeft enzovoort...

Hier zie je de voorkant van mij DJ booth:

Hier zie je de kant met gear:

Suc6!

Comment

Maar een DJ-booth of DJ-meubel (al dan niet mobiel) is wel iets anders dan een complete studio-inrichting.

Comment

Een DJ booth maken is iets heel anders dan een studiomeubel. Het is niet zomaar afmetingen pakken en zagen maar. Een studiomeubel moet veelal akoestisch perfect zijn, dus geen mogelijk trillende onderdelen. Bij de professionele studiomeubels zul je bijvoorbeeld geen metalen schroeven zien.

Dus tenzij je bouwkunde hebt gestudeerd raad ik het af als je een beetje kwalitatief goed geluid wilt.

Comment

Sorry hoor maar ik zie niet veel op de foto's? heb je niet wat betere foto's?

Comment

Working...
                              X