Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speaker uitdeuken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speaker uitdeuken

Hallo,

Ik heb intresse in een paar 2ehandse studiomonitoren die ik gevonden heb op internet, maar de verkoper verteld mij dat één van de speaker een keer een deukje erin heeft gehad en deze heeft hij laten "uitdeuken" bij een audio bedrijf, kan dit? Ze maken dan een klein gaatje in de speaker en trekken de deuk eruit en lijmen het weer dicht..?

Graag wil ik even weten of dit in de toekomst geen problemen kan opleveren, want ze zijn nogal prijzig.

Alvast bedankt!

Het gaat dan hopelijk alleen om het stofkapje van de woofer. Zolang dit netjes gedaan is en het gaatje degelijk gesealed is (anders heb je kans dat door de creëerde druk van de luidsprekerkast het hele stofkapje uitscheurt) zou het geen problemen moeten opleveren.

Vaak wordt er een klein gaatje geprikt met een naaldje om de stevigheid tijdelijk iets te verzwakken, vervolgens wordt met een stofzuiger (liefst met regelbare toeren) het gaatje er uitgehaald. Dit doet men door de mond van de slang op het stofkapje te zetten, de stofzuiger op zijn laagste toerental in te schakelen en indien nodig het toerental op te schroeven.
    Als de deuk er uit is, kan de stofkap door middel van een druppel goeie lijm worden gesealed.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Het gaat dan hopelijk alleen om het stofkapje van de woofer. Zolang dit netjes gedaan is en het gaatje degelijk gesealed is (anders heb je kans dat door de creëerde druk van de luidsprekerkast het hele stofkapje uitscheurt) zou het geen problemen moeten opleveren.
      Ja dat is allemaal wel heel leuk om te weten hoe dit gebeurd, maar is dit ook werkelijk zo op die manier gemaakt? want ik ga morgen daar kijken dus waar kan ik het beste opletten dat het in de toekomst niet uitscheurd.

Graag wat advies!
      Alvast bedankt.
      Last edited by Joriën; Tuesday-09-03-2010, 17:34.

Comment

Je kan twee dingen doen:

- je gaat kijken, bekijkt de staat van de luidspreker en test ze op een behoorlijk volume. Let hierbij goed op de klank. Vervolgens beslis je

- je laat de advertentie schieten en zoekt iets anders

Comment

Bedankt voor de info!

Comment

Working...
          X