Announcement

Collapse
No announcement yet.

HDMI Naar VGA

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HDMI Naar VGA

Beste forumleden,

Ik heb een acer pc met een vga uitgang en een hdmi uitgang. Nu gebruik ik altijd vga. Geld voor een hdmi scherm heb ik niet dus. Maar mijn vraag is of ik ook HDMI naar VGA kan omzetten. Ik zie nergens HDMI naar VGA kabels of verloopjes zou het ook werken met HDMIuitgang>HDMInaarDVIverloopje>DVInaarVGAverloop je>VGA Beeldscherm.

Zou dat werken of heeft iemand anders nog tips hoe het makelijker kan?

Euh, gewoon niet?

HDMI --> VGA blijft op dezelfde kwaliteit als VGA --> VGA.

Geen voordelen dus..

Comment

Maar ik wil graag met twee beeldscheren gaan werken. en daarom wil ik van hdmi naar vga en naar beeldscherm 1 en mijn andere vga naar beeldscherm 2

Comment

En je videokaart kan het ook aan om naar beide schermen een ander beeld te sturen?
        Ik ken genoeg kaarten die naar beide uitgangen hetzelfde beeld sturen.

Comment

Ik heb dit als eens met een onze 40 ich led tv getest. Ze geven allebei anders singaal. en kan zo met de muis heen en weer.

Comment

Je kan GEEN HDMI omzetten naar VGA. Omdat HDMi nu eenmaal digitaal is, en VGA naar analoog. Zelfs als je ergens een chinaverloopje vind, gaat het niet werken omdat je scherm dit digitale signaal niet kan lezen.

Disclaimer: Ja, technisch gezien kun je wel HDMI naar VGA vertalen, maar dat is zo'n duur grapje, dat je dan net zo goed een HDMI scherm kunt kopen.

Jouw oplossing gaat niet op, omdat DVI zowel analoog als digitaal kan verwerken. Maar het is geen converter (zelfde principe als tulp, dat kan zowel analoge als digitale audio aan, maar je kan geen digitaal signaal in je line in prikken).
            Last edited by Patrick Godschalk; Thursday-10-06-2010, 23:01.

Comment

Om van HDMI naar VGA te gaan heb je een scaler nodig die beide aansluitingen accepteerd. Dit is een stuk duurder als een extra grafische kaart van een paar tientjes:p

Comment

Okej, Jammer :(

Comment

Ik heb ook wel eens van usb video kaarten gehoort. Natuurlijk is dat niet het beste kwaliteit maar voor word e-mail website maken, op internet surfen wel voldoende wezen of niet?

Comment

Of je koopt gewoon een nieuwe grafische kaart, de Radeon HD4350 van Club 3D is vrij goed en beschikt over VGA+DVI+HDMI. Kost je vaak nog geen 30 euro.

Comment

Het probleem is dat ze op het moeder bord zitten. met een nividia chip. En er is geen ruimte om er bij te zetten omdat mijn computer redelijk dun is.

Comment

Dan houdt het op.

Comment

Working...
                        X