Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies nodig

Ik ben een beginnende DJ en ik heb al een Digital Jockey 2 (IE) , waar ik trouwens zeer tevreden mee ben. Ook heb ik Traktor Scratch Pro. Nou probeer ik muziek te matchen en nieuwe remixen te maken. Alleen heb ik hier wel een effecten sample voor nodig, athans, dat denk ik.
    Ik heb niet zo'n groot budget, dus hebben jullie advies voor mij?
    Alvast bedankt :)

Om nummers te gaan remixen heb je een DAW nodig zoals Ableton Live en een MIDI keyboard. Dat is iets compleet anders als muziek draaien.

Effectensamples in live sets zijn leuk, als je er goed mee om kan gaan, dus op het juiste moment en niet om de twee minuten er door heen starten ;) .

Comment

Ahh okee. Bedankt. En de Novation Launchpad, is dat een optie? Daar krijg je ook Ableton Live bij. Of haal ik dan hetzelfde in huis, aangezien ik al een Digital Jockey 2 (IE) heb?

Comment

Nee, dat zijn twee totaal andere benaderingen. De Novation Launchpad is prima voor de session view, maar daar kun je niet mee een klavier nabootsen zonder de aanslaggevoeligheid. Kijk anders eens naar de M-Audio Axiom 49, dat is een ideaal MIDI keyboard om mee te beginnen.

Comment

Schop naar Dj-Gear?

Comment

Nope, naar Computer & Studio.

Overigens was het alweer een tijdje geleden dat er gereageerd is, dan is het beter om even een PM te sturen met een linkje er bij. Dan heeft de rest dit oude topic niet in hun lijstje met nieuwe berichten. ;)

Comment

Working...
            X