Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemen ASIO4ALL

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen ASIO4ALL

Ik heb heel veel problemen met asio drivers

ik ben een tutorial aan het bekijken en start Ableton op. In heel veel gevallen geeft Internet dan geen geluid meer.

Ik gebruik de laatste ASIO4ALL drivers (2.10) en voor ableton de E-MU ASIO drivers.

Dus you tube heeft geluid, ik start ableton en youtube heeft geen geluid meer. (heel firefox niet). Ik sluit Ableton af ik start reason speel een track kort dan heb ik weer geluid in Firefox.

Iemand raad?

Dat komt omdat Windows gebruik maakt van de DX drivers in plaats van ASIO. Je geluidskaart kan geen DX en ASIO tegelijkertijd gebruiken.

In plaats van Reason starten kun je ook je E-MU gewoon uit en weer aan zetten.

Comment

Prachtig nu heb ik helemaal geen geluid meer. (niet door iets wat jij zegt patrick)

Maar ik kan dus geen ableton en internet gelijk gebruiken :(

EDIT: OK reboot loste dit op.
      Last edited by Mescalino; Thursday-12-08-2010, 13:47.

Comment

Kan technisch gezien wel, maar dan moet je de DX drivers gebruiken in plaats van ASIO, en dat is vanwege latencybeperkingen in DX Audio af te raden.

Comment

Je kunt ook in windows de drivers kiezen van je EMU. Dat kun je wel je internet geluid gebruiken tijdens het produceren.

Comment

Bij mij wil dat alleen echter nog niet echt werken ;)

Code:
            C:\Windows\emasio.dat
            C:\Windows\system32\drivers\dmk.sys
            C:\Windows\system32\drivers\emusba10.dat
            C:\Windows\system32\drivers\emusba10.sys
            C:\Windows\system32\drivers\ksthunk.sys
            C:\Windows\system32\drivers\portcls.sys
            C:\Windows\system32\drivers\emasio.dll
            C:\Windows\system32\drivers\emaudsv.exe
            C:\Windows\system32\drivers\emcoinst.dll
            C:\Windows\SysWOW64\emasio.dll
            Hij zegt ASIO, maar toch wil Win niet echt fijn samenwerken met een DAW hierzo. Niet dat ik nog veel mijn Windows PC voor producing, maar mij is het helaas nog niet gelukt :p

Comment

Wij hebben dit soort problemen ook gehad met een gigakaart ag externe geluidskaart.

Onze oplossing was het volgende:
              Voor standaard windows dingen en zo kun je via je configuratiescherm zelf bij geluiden kiezen welke geluidskaart / instelling hij daar voor moet kiezen ( hier staat bij ons dus de gewone ingebouwde geluidskaart ).

Als ik me niet vergis kun je bij heeeel veel geluidsprogramma's ( voor ons bpm adobe edition en sonar ) gewoon alleen voor dat programma andere instellingen kiezen.

Misschien een idee om hier eens wat in te gaan rommelen / proberen.

Bij ons werkt het nu super alle standaard zooi via de computer zelf de rest van via de externe geluidskaart.

Comment

Maar dan draai je twee drivers en dat is onnodig verbruik van resources. Je kan gewoon simpelweg even de E-MU uit en aan zetten, dat werkt ook hoor.

Comment

Als oplossing kun je ook al het geluid over je asio laten gaan.

2 drivers heeft mijn laptop nooit echt moeite mee gehad.
                  Hebben zelfs een keer zolang zitter frotte dat we de ESI Gigaport ag en ESI Gigaport hd kaart tegelijk konden laten draaien op 1 laptop.

Niet echt nuttig natuurlijk maar goed het kan.

Comment

Als ik een baan heb gevonden dan ga ik wel voor een macbook pro sparen ben ben ik van het hele gezeur af :D (eerst een MAYA 44 en Numark stealth controle)

Ik heb inderdaad een geluidskaart ingebouwd op mijn moederbord (vandaar dat ik een E-MU heb gekocht) maar die is uit mijn configscherm, verdwenen in Windows 7. Ik heb toen ik geen geluid had alles wat niet met mijn e-mu te maken heeft eruit gegooid in dat scherm. Ik weet nu niet hoe ik dat terug krijg. Ben pas sinds kort (na aanschaf nieuwe pc) overgestapt op windows 7 en het is allemaal nog nieuw voor mij. in XP wist ik alles blind te vinden maar in win7 niet (verre van dat).

Voor nu gebruik ik Patrick's oplossing wel....

Comment

In een Mac moet je óók gewoon instellingen maken. Grove fout die veel mensen maken, dat een Mac in 1 keer werkt.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                        In een Mac moet je óók gewoon instellingen maken. Grove fout die veel mensen maken, dat een Mac in 1 keer werkt.
                        oh maar dat begrijp ik wel hoor, maar veel dingen werken gewoon veel beter als die instellingen eenmaal gemaakt zijn.

Comment

Dat argument heb ik hier al ontkracht: Mac vs PC ;)

Ik heb zowel een Mac als een PC. Ze werken allebei even bagger als ik iets fout doe. Maar dan doe ik het fout, en niet de Mac of PC.

Comment

Precies. Een computer voert alleen maar jou opdrachten uit. Dus als jij fouten maakt hoe je het wil dan doet de computer het dus ook fout. Dit is misschien heel kort door de bocht maar in 9 van de 10 problemen met pc's komt het daar wel op neer. De human interference is storing nummer 1 voor heel veel bedrijven.

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                              Dat argument heb ik hier al ontkracht: Mac vs PC ;)

Ik heb zowel een Mac als een PC. Ze werken allebei even bagger als ik iets fout doe. Maar dan doe ik het fout, en niet de Mac of PC.
                              Ik heb het artikel gelezen voor grotendeels maar toch hoor ik van de meeste mensen dat als je met Midi en muziek aan de slag wil de MAC de ideale keus is.
                              Waarom adviseren ze dat dan?

Ik vind wel dat wat je in je artikel noemt de prijs en gebrek aan upgrade mogenlijkheden een zeer groot nadeel.
                              Voorlopig is mijn PC prima met een quad core en 4GB intern kom ik meer dan mee uit de voeten.

Maar goed voorlopig heb ik nog een ander lijstje van apparaten die ik eerder will (maya44, numark stealth, korg Pro, kaos pad, A&H Zed14)

Oh ja ik weet idd dat human error nummer 1 staat

Comment

Working...
                              X