Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw setje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw setje

Hallo beste Forumleden,

Ik ben opzoek naar 2 leuke monitor speakers ik dacht zelf aan 2KRK Rokit 6 G2's.
    Ik ga er eigenlijk alleen maar muziek mee luisteren maar ik vroeg me af een interface zoals een TASCAM US 122 MKII of een mengpaneeltje zoals de A&H Zed 10?

Kan er iemand mij helpen?:P

Groeten

Als het alleen maar om te luisteren is zou ik het bij een audio-interface houden.

Comment

Oke bedankt voor je reactie!

En wat van audio-interface zou ik eigenlijk het beste kunnen nemen? de prijs zo rond de 100-200euro.

Comment

De Tascam die je aangaf lijkt mij een prima optie en is ook nog geschikt voor uitbreiding wanneer je eens iets wilt opnemen. ;)

Comment

Oke en heb jij misschien ook ervaring met de KRK rokit serie?

Bedankt!

Comment

Wel eens naar geluisterd toen ze eens in de showroom stonden, klonken netjes. Maar uiteraard kan je eigen beleving hiervan anders zijn dus ik zou je eigenlijk aanraden om ze eens tussen een stel andere monitoren te zetten om te luisteren zodat je het verschil kunt ervaren.

Comment

En wat voor kabels moet ik er voor gebruiken? Ik heb het liefst dat de krk's worden aan gesloten met xlr maar er zijn zoveel soorten kabels welke zijn goed genoeg om de speakers aan te sluiten op de tascam? 5m is lang genoeg.
              Last edited by chris2140; Sunday-03-10-2010, 23:58.

Comment

Het beste is inderdaad XLR, maar je audio interface heeft alleen ongebalanceerde RCA uitgangen. Dan kun je het beste een RCA naar RCA kabel nemen zoals deze. Er is dan nog wel enige aanpassing vereist, omdat de kabels 20 cm vanaf de pluggen gezien samengevoegd zijn, dit kun je met behulp van een kniptang, wat geduld en voorzichtigheid loshalen.

Comment

Waarom dan eigenlijk de Tascam? Je kan ook nog kijken naar de E-MU 0202, een USB interface met een Mic/Line XLR combo ingang en twee gebalanceerde jack uitgangen. Is niet echt oppietoppie voor opnames qua ingangen, maar die sample rate van 192 kHz maakt een hoop goed. Ook werken de drivers op letterlijk elk besturingssysteem.

Comment

Ik denk dat ik toch eerder voor dit setje ga want mij lijkt een zed 10 veel leuker dan een interface.

wat vinden jullie van dit setje?

KRK RP 6 G2 actieve studio monitor (per stuk) 1x MW-RP6G2 € 370,00

Allen & Heath ZED-10 professionele compacte mixer 1x TM-ZED10
                    € 209,00

Procab REF901 XLR male - XLR female 5.00 meter 2x AU-REF901/5 € 35,60

Procab CAB713 jack 3.5mm stereo - 2x jack male 1.50 meter 1x AU-CAB713/1.5
                    € 3,70

Bedankt

Comment

En hoe wil je dan de ZED10 aansluiten op je computer?

Comment

Ja via de usb

- USB connector voor opname en afspelen via computer

Edit: en die andere kabel wil ik gebruiken voor me ipod er op aan te sluiten.
                        Last edited by chris2140; Tuesday-05-10-2010, 20:40.

Comment

35 euro voor 2 xlr kabels? Dat moet goedkoper kunnen...

Comment

Ja ik dacht ik wil een setje goede XLR kabels die lang meegaan + die stevige connectoren heeft.

Wat zijn volgens jouw goede kabels?
                            Last edited by chris2140; Tuesday-05-10-2010, 21:18.

Comment

Even just to be clear: die USB connector is trouwens maar 1-in/1-out. Dus je kan maar één spoor afspelen en opnemen (en meestal niet tegelijkertijd of heel slecht tegelijkertijd). Dat is een beperking van USB.

Je zal er dus geen band o.i.d. mee op kunnen nemen, maar één microfoon zal prima gaan.

Comment

Working...
                              X