Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-Audio Keystation 88es: Stand en MacOS

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• M-Audio Keystation 88es: Stand en MacOS

Hallo iedereen,

Ik heb geen enkele ervaring op dit gebied dus hoop dat ik in het goede board post.

Ik zoek een goede, niet te dure oplossing om piano te leren spelen en met Garageband op de Mac te kunnen spelen. Liefst een 88-key.

De M-Audio Keystation 88es lijkt hiervoor een goede en betaalbare keuze. Heeft iemand ervaring met deze MIDI-controller (en Garageband)?

Volgens de site zou deze moeten werken met MacOS 10.6.4. Is er iemand die dat kan bevestigen?

Ik wil er ook een standaard bij kopen, maar weet niet welke: Doordat het keyboard minder diep zou zijn dan andere keyboards, begrijp ik dat deze op sommige stands nogal gaat schuiven.

Weet iemand een goede stand voor de Keystation 88es?

Alvast bedankt voor de hulp!

Maarten

Weet wel dat een 88-key erg veel ruimte in beslag neemt! Als je die ruimte hebt, geen enkel probleem natuurlijk.

Ook een aandachtspuntje, de Keystation serie speelt NIET als een piano! De toetsen van een piano gaan veel zwaarder dan die van de Keystation. Zelf geef ik de voorkeur aan semi-gewogen toetsen, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Hij werkt inderdaad met Mac OS X 10.6.4, en ook met de nieuwe 10.7 Lion gaat hij zonder enige problemen werken. Heb zelf ervaring met de 49-toets versie. Tja, wat zal ik erover zeggen. Je rammelt op toetsen en je computer speelt het. Verder niet veel op aan te merken. Speelt opzich wel goed, met als enige nadeel dat de toetsen aan je vingers kunnen gaan plakken als je wat zweet aan je handen hebt. Maar voor deze prijs mag je ook geen ivoren toetsen verwachten natuurlijk ;)

In principe is elke stand hiervoor geschikt, de Keystation weegt namelijk niet veel. Je zou het beste bij elk keyboard een clamp om de stand heen kunnen plaatsen zodat deze niet kan gaan schuiven.

Comment

Working...
    X