Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio monitoren met room correction

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio monitoren met room correction

Hoi,

Ik ben op zoek naar 2 monitors voor mijn studio, nou wil ik het liefst zo'n akouschtishe ruimte.
    nou zat ik te denken aan 2 krk rp 6 of 8. (heb ik al naar geluisterd).
    maar wat moet ik doen want al dat schuim is niet te betalen en zo'n room correctie systeem is wel een optie.

mijn buget is 600 euro (rond de);)

Yamaha HS80M, biedt alles waar je naar op zoek bent. Én heeft een 8 inch woofer voor een betere basreproductie.

Comment

maar met akoustiek?

Comment

Je gaf aan dat een room correctie systeem een optie was, en dat heeft-ie. ;)

Hiernaast worden je luidsprekers mooi geisoleerd van de oppervlakte waar ze op staan met de Auralex Mopads, mooi meepakkertje dus.

Comment

Sorry dat ik het zeg Rick, maar je verhaal over de Yamaha's raakt kant noch wal. De "room correction" op die monitoren is niets anders dan een simpel EQ systeem. En een EQ kennen we allemaal wel, Yamaha weet het alleen leuk te brengen.

Als je echt kamerakoestiek wilt toepassen zonder isolerende materialen (en dan ben je al snel een paar duizend euro kwijt om dat goed te krijgen) zul je een kamercorrectiesysteem aan moeten schaffen zoals de KRK ERGO. Dat is een meetmicrofoon + interface die dan een preset instelt. Deze preset verandert dan je uiteindelijke masteroutput die naar de monitoren toe gaat om zo vervorming en reflecties tegen te gaan.

Comment

is die goedkoopste ook een optie? die schaf ik wel later aan..

Edit: deze: http://www.bax-shop.nl/studio-correc...t-details.html dat schilt toch bijna 200 euro

Comment

@ Patrick, Uiteraard zijn duurdere systemen met uitgebreide instellingen en meetmicrofoons stukken nauwkeuriger en effectiever zoals het systeem dat je aangeeft, maar voor dit budget moet er een optie op zitten waarmee eenvoudig aanpassingen gemaakt moeten kunnen worden. Dan is het een kwestie van mogelijkheden afwegen tegen de prijs. ;)

Comment

Maar dat kan je met elke equalizer ;)

Comment

Working...
                X