Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bugs met Windows XP?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bugs met Windows XP?

Hebben jullie wel eens problemen met software die niet wilt draaien op Windows Vista of Windows XP SP3?

Traktor Scratch werkt NU nog niet goed met Windows XP SP3, op SP2 werkt hij wel perfect. Dit zal waarschijnlijk snel worden opgelost door Native Instruments met een nieuwe update!

Wie heeft er nog meer van dit soort problemen? En wat kan je er eventueel aan doen om dit te voorkomen?

Comment

Helaas kan ik verschillende VST's niet meer draaien op XP SP3, maar zolang Junglist nog gewoon werkt vind ik alles best!

Veel programma's geven problemen met Vista als ze in Program Files staan, verplaatsen naar Documents kan dit probleem verhelpen (i.v.m. met permissierechten, en dat heeft niets te maken met administrator account of niet!!)

Ideaal :P

Comment

met djdecks is precies hetzelfde probleem als met traktor. xp sp2 alles goed sp3 keiharde shit en niet willen werken geloof ik. maarja ik heb een apparte install voor m'n muziek draaien die nooit op internet zit of geupdate wordt. anders kan stabiliteit nog wel eens spannend worden.

verders met vista is het met sommige apparaten helemaal ellende omdat ze van direct3d/directsound afgestapt zijn en naar een openal ofzo. iig hadden ze het goed omgegooid wat veel problemen gaf.

en om te voorkomen? tjah ik weet dat m'n vinyl control setupje goed werkt met xp sp2, daar heb ik zoals eerder gezegd een apparte installatie voor met bootmagic zodat m'n normale "werk" os en muziek os niet bij elkaar kunnen komen. en voor voorkomen geldt meestal: don't fix what ain't broken. dus werkt het goed zonder sp3? waarom zou je sp3 erop zetten? (als je het zou gebruiken hoe ik het doe).

Comment

Waarom koopt niet iedereen gewoon een Mac? Dan ben je van het gezeur af, die zullen je nooit in de steek laten in ieder geval :)

Comment

Omdat veel mensen zijn opgegroeid met Windows en het toch nogal 'eng' vinden om opeens over te stappen op een compleet andere OS met een compleet andere lay-out, heb ik het idee.

Comment

og, elke os heeft nukken. ik heb een mac, een ubuntu en een windows pc. plus nog ergens in adam een debian server.

en ze werken naar mijn mening allemaal goed, alleen bij de ene vindt ik dat beter, bij de andere weer iets anders en ga zo maar door. alle os-sen hebben wel iets wat niet lekker loopt. zo heb ik met m'n mac in de 1e week een goede vastloper gehad tijdens het maken van een word document (office mac en normaal gezien totaal niet spannend), kwam er een apple logo in beeld met de melding: druk je uitknop in.... en meer kon je ook echt niet doen (vergelijkbaar met een bluescreen dus).

en inderdaad wat jij aangeeft rick, tis anders, dat is eng. wat ook voor een hoop mensen een probleem is, zijn de kosten. wat je voor een apple betaal kun je toch een aardig systeempje voor samenstellen dat onder windows sneller zou moeten zijn.

ander probleem is dat niet alle software werkt op mac. als ik op school zit moet ik soms zulke specifieke tools gebruiken dat ik dan toch wel weer blij ben met vmware/paralels (met windows xp). en zo kunnen we een discussie beginnen die jaren kan duren en geen winnaar krijgt.

en ik ben atm aan het sparen om voor een schamele 500? euro een traktor scratch setje te kopen. maar tot die tijd start als ik moet mixen gewoon nog de bootcamp partitie voor djdecks :P en werkt het perfect zonder SP3 ;)

Comment

Working...
              X