Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bugs met Windows XP?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

flash is een maak (die als je er geen druk meer opzet weer uit gaat)contact waarmee je idd een flash kunt maken maar is niet erg goed voor je effect apparatuur!!

de andere is een constante maak voor langdurig effect anders zou je en blauwe vinger krijgen

Comment

Die gemotoriseerde lampen kunnen idd niet goed tegen flash-buttons, dat overleven ze niet lang. Die flash dingen zou je eventueel kunnen gebruiken voor blinders in de vorm van bouwlampen ofzo.

Parren hang je aan een looplicht. Tenzij je iemand wil betalen die de hele avond je parren bedient dmv flashbuttons :lol: :lol: :lol:

Comment

Ik kon ook niet echt op een geschikte andere lamp komen, vandaar dat ik maar even een par als voorbeeld nam :lol:

Comment

dus...

Geen flash?

Comment

jawel is wel handig maar als je constant aan het flikkeren gaat mag je een abbo nemen op lampen en voedings delen :lol: :lol: :lol: :lol:

Comment

Dus wel flash maar niet te vaak flashen.

Comment

Flashes zijn erg handig in combinatie met blinders of (als het niet anders kan) strobo's. Misschien een leuk idee om bij de elektroboer gewoon een tiental ministrobes van 10 euro per stuk te halen en die boven je podium te hangen. Individueel of in groepen aansluiten op een flash / switch kast en je kan er erg leuke dingetjes mee uithalen...

Blinders zijn goed te doen in de vorm van, inderdaad, bouwlampen. Nadeel is dat je geen kleurenfilter voor een bouwlamp kunt hangen i.v.m. de temperatuur. Al is één of twee keer flitsen natuurlijk niet zo'n ramp, maar je moet 'm niet gaan gebruiken als een par ;)

Tip trouwens voor mensen die goedkoop licht zoeken: Ma-ma-ma-ma-Marktplaats!. Vond daar net nog een volle flightcase met 24 (!) par-36's voor een kleine 150 euro. Ik wil met een 6ch dimpack gaan beginnen en dan de parren 2 aan 2 symmetrisch aansluiten (waardoor je dus effectief 12 par56's krijgt die op 6 kanalen zitten). Als controller komt er waarschijnlijk een Behringer LC2412 bij, heb ik bij een studentenvereniging gezien en hij beviel me wel. Anders een Showtec Showmaster 24 want van Showtec ben ik ook wel te spreken. Functioneel zijn het bijna dezelfde machines.

Scans zijn voor mij pas de volgende stap, ik denk dat ik eerst eens ga shoppen voor wat muziekgestuurde apparaten, en ik ga me richten op een concert wat mijn maat gaat geven in Nuenen zomer volgend jaar. Dan moet al het DMX gedoe ongeveer af zijn.

Comment

aub neem een showtec k heb met dat ding van behringer gewerkt backpatchen is k*t en hij loopt vast verder wel veel futures!!

Comment

Even nieuwe eprom erop en het schijnt een stuk beter te gaan. Doe mij dan toch maar liever de "originele" MA lightcommander 12/2 :wink:

Comment

Originally posted by T-Nuzz
                      Even nieuwe eprom erop en het schijnt een stuk beter te gaan. Doe mij dan toch maar liever de "originele" MA lightcommander 12/2 :wink:
                      Is er support van Behringer om de EPROM te vervangen/flashen? Zo niet ga ik voor de Showtec, als het wel zo is dan kijk ik of ik via Behringer een update van de firmware kan krijgen. Morgen ga ik naar Conijn in Eindhoven om het kistje eens grandioos uit zijn voegen te testen ;)

Zit voor de dimpacks van mijn verlichting nog een beetje in dubio. Kan de GLP DP-56 nemen, sinds ik 'slechts' 24 PAR36's aangesloten heb met een totaalvermogen van <4KW, anders wordt het óf de Behringer LD-6230 met extra CEE en Harting connector (nadeel is dat ik dan per sé krachtstroom moet draaien) of de Showtec D-Pack 6 Classic.
                      Drie keer een Showtec MultiDim MkII aan een driefase verdeler zou ook kunnen, maar ik heb toch de voorkeur om alles in één flightcase te bouwen, samen met de 3ph verdeler en de stuurtafel. Drie van die GLP dimmerpacks bieden nog zat ruimte tot uitbreiding, en als je ze alle drie op één fase zet heb je nog wat amps over voor bv. geluid of zo. Ligt eraan hoeveel storing dat ding gaat produceren.

BTW: Idee om hier een sticky van te maken of een apart lichtforum?

Comment

Waarom geen T4? Zeker voor drive in handig.

Firmware is bij mijn beste weten gratis te krijgen bij behringer, maar let wel: Het is en blijft een parrentafel, bij de de huidige softwarestand is het nog steeds niet mogelijk om er intelligent licht aan te hangen. Iets wat bij de 12/2 weer wel kan. Maar goed, die is dan ook 5 tot 6 keer zo duur. :wink:

Comment

Ik zou toch voor de FX van showtec gaan:
                          This website is for sale! finevideoclub.nl is your first and best source for all of the information you&#8217;re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, finevideoclub.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

en daar bij een multiswitch of multidim dus zeg maar een van deze 2:

This website is for sale! finevideoclub.nl is your first and best source for all of the information you&#8217;re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, finevideoclub.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

staat allemaal of de zelfde pagina zie ik

dan heb je de meest uitgebreide mogelijkheden ook voor rookmachine en stroboscoop.
                          plus je kan je meer bezig houden met draaien

:-)

Comment

Euhm, ik ben zelf uitsluitend lightjockey als mijn maat draait. Denk je nou echt dat ik dan in zo'n 1U switch/dimcontrollertje ga zitten prutsen? Voor de beginner is het trouwens weer wel leuk, maar dan kijk ik eerder naar een DJ Mingle of iets dergelijks.

En T-Nuzz: Was al aant kijken, maar een T-4 is voor ons wat minder makkelijk sinds we straks een stuk laddertruss gaan gebruiken met een 2-4-2 opstelling van parcans of 4-4-4. Daartussen komen een duo scans, een strobo aan elke kant en eventueel nog een paar zelfgebouwde blinders in de vorm van bouwlampen. Dus we zoeken al naar een 12-kanaals tafel (Behringer kun je tot 24 bakken gebruiken) en gaan voor een Scanmaster 2 (waarschijnlijk) voor ons inteliigente spul.

Is het intelligent licht niet te regelen via MIDI over de Behringer? Dus dat je alle kanalen boven de 24 met een MIDI aansturing wel kan gebruiken? In dat geval zorg ik voor een laptop met Cakewalk of Freestyler en we kunnen los ;)

Comment

Dus we zoeken al naar een 12-kanaals tafel
                              Waarom? Wil je ze allemaal een voor een aan kunnen maken dan? 4 kanalen is toch voldoende?

Comment

Originally posted by T-Nuzz
                                Dus we zoeken al naar een 12-kanaals tafel
                                Waarom? Wil je ze allemaal een voor een aan kunnen maken dan? 4 kanalen is toch voldoende?
                                Voorlopig, maar we willen wel mogelijkheden houden tot uitbreiding. Anders moeten we elke keer als we 2 parretjes bijkopen er nog een tafel bijkopen ook. Schiet niet echt op. Bovendien kunnen we op onze overgebleven kanalen gewoon redelijk simpel een strobo, mist of switchpack knopen voor het niet-intelligente bewegend licht. In principe kom je met een 8-kanaals bak al redelijk ver als je je parren symmetrisch opstelt, maar wij denken erover om een groot aantal par36's te gaan gebruiken zodat je je lichtsituatie een stuk fijner af kan regelen en het is een stuk leuker om te bouwen. Bovendien zijn 220V PAR36 lampen gewoon in de bouwmarkt te koop.

Comment

Working...
                                X