Announcement

Collapse
No announcement yet.

voorbeluisteren met Behringer Podcast Studio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voorbeluisteren met Behringer Podcast Studio

hallo,

ik wil de mogelijk hebben om op mijn Numark Mixtrack te kunnen voorbeluisteren. dit kan ik nu nog niet. ik heb een Numark Sound I/O geluidskaart, en ik vroeg me af of voorbeluisteren mogelijk zou zijn als ik heb met behulp van de Behringer Podcast Studio zou doen.
    op het mengpaneeltje zit nl. een mogelijkheid om audio naar de koptelefoon(s) of naar de mix (zie http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder...t-details.html ) te sturen.
    is dit mogelijk om het zo te gebruiken?

alvast bedankt, Nick

Dan zul je toch vanaf de software naar je mixer en koptelefoon moeten gaan via een interface, zoals deze.
    Dan kun je je kanalen apart uitsturen en heb je een aparte aansluiting voor je hoofdtelefoon op de interface.

Comment

de Numark Mixtrack is een Midi-Controler, hij heeft alleen een USB uitgang en ik kan hem dus alleen met de computer verbinden.
      ik dacht zelf dat het op deze manier mogelijk zou zijn:
      - de Numark Mixtrack bestuurd de software op de computer en maakt het geluid.
      - het geluid gaan vanuit de computer naar de geluidskaart (Numark Sound I/O)
      - de geluidskaart stuurt het naar de Behringer XENYX 502.
      - de Behringer kan het geluid apart naar de versterker en/of naar de koptelefoon sturen.

is dit mogelijk?

Comment

De Sound I/O ken ik niet echt, bedoel je misschien de Stereo I/O?

Hiernaast, wanneer je maar één signaal laat binnenkomen dat gesplitst moet worden naar de hoofdtelefoon en je versterker, heb je nog steeds hetzelfde signaal. Meeluisteren kan dan wel, voorbeluisteren niet.

Comment

oh,
          wat zou ik dan kunnen doen om wél te kunnen voorbeluisteren, mijn vriend had het over een ' voorbeluisterkaart. ' hij zegt dat dit een ding is dat het geluid een aantal seconde vertraagd zodat je het begin kan horen, is dit bij u ook bekent of is het maar een vaag iets?
          ik bedoel deze geluidskaart:http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html

Comment

Een voorbeluisterkaart met vertraging? Nog nooit van gehoord. ;)

Dan zou ik persoonlijk kijken of je die Stereo misschien voor een leuk prijsje van de hand kunt doen en er een DJ I/O voor terug nemen.
            Met een los mixertje er bij wordt het wel een mengelingetje van verschillende apparaten en hoe meer aansluitingen en kastjes je gaat gebruiken, hoe storingsgevoeliger dat kan zijn.

Comment

oke,
              en met de DJ I/O kan je zonder enkele andere aansluiting voorbeluisteren, ik bedoel dus je fader bij deck A hebben staan (zodat je de muziek die je wilt hebben voor bijv. de zaal op de boxen hoort) en dat ik dan een ander nummer hoor, die in deck B staat?

Comment

is het ook mogelijk door bijvoorbeeld dit apparatje te gebruiken?http://www.bax-shop.nl/overige-rand-...t-details.html

Comment

Je kunt in Traktor twee kanalen instellen (even onafhankelijk van de decks):
                  Kanaal nummer 1: master output (die geef je door aan Output 1 van de Numark DJ I/O)
                  Kanaal nummer 2: hoofdtelefoon output (die geef je door aan output 2 op de Numark DJ I/O)

Als je nu op beide decks de faders naar beneden hebt staan hoor je niks op je zaalgeluid.
                  Druk je op de "CUE"-knop, dan kun je het kanaal naar keuze voorbeluisteren op je hoofdtelefoon.
                  Schuif je de fader open, dan gaat er wat gebeuren met je zaalgeluid, maar niet met je hoofdtelefoon.

Heb je 'm al door? ;)

Comment

ohja
                    ik heb hem!!

hardstikke bedankt Rick!

Comment

kan ik deze (http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html) ook gebruiken i.p.v. de Numark DJ I/O?

Comment

Als je wil voorbeluisteren niet.

Comment

Working...
                        X