Announcement

Collapse
No announcement yet.

Syncen in Ableton

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Syncen in Ableton

Waarom denk je dat elke professionele DJ met Traktor of Ableton werkt? Omdat het gewoon makkelijker is. Beatmatchen is echt geen kunst hoor, dat kan elke DJ met ongeveer een jaar ervaring met z'n ogen dicht en z'n handen op z'n rug. Kan het tegenwoordig zelfs zonder headphone, gister nog gedaan in de showroom.
    Syncen ze dan gewoon?

Originally posted by Dj funkey View Post
    Syncen ze dan gewoon?
    Nee, niet zomaar. In principe synchroniseert Ableton je tracks met een algoritme (the best I've seen so far) met je huidige BPM maar zoals bij elke BPM teller kan die er snel naast zitten

Met time warping kun je dat wel op het laatste frame gelijk zetten. Dat doe ik in nog geen 5 seconden bij een dance nummer. Je pakt je eerste beat en maakt daar 0.0.0 van. Dan selecteer je dat als Anchor en warp je hem van daaruit. Dan heb ik zelfs de keuze uit Warp From Here (Straight) voor dance tracks en Warp From Here ### BPM. Als ik dus de BPM van een nummer weet kan ik die zelfs gebruiken om te warpen.

Ambient tracks en nummers die niet in 4/4 lopen of niet perfect synchroon zijn zoals bijv. een rockplaat kan ik ook gewoon binnen 1 min warpen maar die moet ik dan wel handmatig gaan timewarpen, en dat duurt iets langer.

Comment

Hoe zit dat dan in Traktor? Daar ben ik nog niks met warpen tegengekomen. Ik snap het nut van het warpen (en de rest) ook niet echt, is het niet makkelijker om gewoon op sync te drukken?
      Last edited by Guest; Wednesday-29-12-2010, 10:01.

Comment

Makkelijker, zeker. Maar een automatische BPM teller kan het mis hebben, waar je bij timewarping gewoon op je eigen gehoor afgaat.

Tevens kun je met timewarping veel en veel meer qua quantization.

Comment

Afkomstig van topic over jaarmixen, topic opgesplitst.

Comment

Dat o.a. mag wel uit de TT weg omdat Ableton de enige is die deze soort timewarping biedt. Bij elke andere DAW is dat meer een extraatje waar het bij Ableton één van de kernelementen is.

Comment

Gefiekst.

Comment

Working...
              X