Announcement

Collapse
No announcement yet.

Home Studio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Home Studio

Heren,

Ik wil een leuke hobby studio voor mezelf beginnen waarmee ik het volgende wil. Vocals opnemen en eventueel een paar instrumenten, daarnaast met een MIDI keyboard zelf extra sound toevoegen. Ik ben van plan het volgende aan te schaffen. Mijn vraag is ben ik er hier mee.

iMAC met Logic Express 9
    Allen & Heat Zed 10
    Shure SM58SE
    Behringer U-Control UMX490 MIDI Keyboard
    Tannoy Reveal 501A Active monitor
    Allen & Heath koptelefoon
    en daarnaast natuurlijk alle kabels.

Ben ik hierin nog iets vergeten om een mooi werkend geheel te hebben waarmee ik leuke muziek kan opnemen. Is het daarnaast ook verstandig om een hokje te maken om de vocals in op te nemen?

Alvast bedankt voor de reacties!

srmulder

Hallo srmulder,

Met dat lijstje kun je zeker aan de slag.
    Let wel dat je dan maximaal 2 sporen (mono) tegelijk kan opnemen.
    Zolang je geen live band opneemt geen probleem. (Vraag is dan waar je de Zed 10 allemaal voor gaat gebruiken)
    Bedienen van de software mixer (LE9) zal ook via de muis gaan.
    Een desktop controler is daar weer handig voor.
    bv: http://www.bax-shop.nl/midi-studio-c...t-details.html
    En een ruimte om op te nemen? Als er een ruimte beschikbaar is welke stil en akoestisch "goed" is scheelt het weer een hokje bouwen.
    "Hokje" is mijn inziens alleen handig als je lawaai wil maken zonder iemand "lastig" te vallen. Of om een "stille" ruimte te hebben. Vaak zijn deze hokjes akoestisch een ramp.
    Veel opname plezier en vergeet niet! Het gaat meer om de creativiteit dan om de apparatuur. :)

Leesvoer: http://www.tweakheadz.com/guide.htm
    Of (gedeelte) in het nederlands: http://www.bax-shop.nl/forum/f96-ken...opic-6668.html --Met dank aan Patrick--
    Last edited by BT-Studio; Wednesday-05-01-2011, 12:28.

Comment

Met een vracht van die soort van eiermatjes kun je je kerkhal ookal een heel stuk winnen hoor. De kosten zijn vrij laag en effect is vrij groot. Die matjes hebben ze bij ons zelfs gewoon bij de multimaid

Comment

wat ie met hokje bedoeld is om de vocals op te nemen denk ik

lijkt me dat je geen muisklikjes en andere rare bijgeluiden bij je opnames wilt

mischien is dit met een scherm en zoals al genoemd de eiermatjes ook al aardig op te lossen

Comment

Ja je kunt veel ondernemen om je studio stil en accoustisch goed te krijgen.
          Ik zou beginnen met te onderzoeken OF er een probleem is.
          En eerst zorgen dat je de spulletjes die je nodig hebt voor elkaar hebt.

En ik blijf er bij, Studio foam en Soundbooths worden zooooo overschat.
          Ach als je een kast van een huis hebt en niet weet wat je met je geld moet...
          Het staat wel leuk. :cool:

Comment

Working...
          X