Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke geluidskaart uit deze 3 is het "beste" ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke geluidskaart uit deze 3 is het "beste" ?

Hallo mensen,

Ik weet niet zeker of ik dit onder het goede subforum post, maar:

Ik ben een tijdje bezig met FL Studio met alleen maar software.
    Nu ben ik van plan om een hardware synth te kopen (had Waldorf Blofeld Keyboard op 't oog) en verder ook nog monitor boxen (op 't oog: Alesis Active One 520) en als laatste waar deze vraag ook om gaat een midi geluidskaart.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen de Echo MiaMidi, M-Audio Audiophile 2496 en de M-Audio Audiophile 192.
    In eerste instantie neig ik naar de Audiophile 192, maar ik had op verschillende fora gelezen dat deze een heel erg laag inputvolume heeft wat niet te regelen valt. Andere mensen zeiden dat dit niet aan de kaart maar aan het gebruik van ongebalanceerde kabels ligt.

Nu is mijn vraag: Heeft iemand ervaring met een van deze 3, of meerdere, geluidskaarten en wat raden jullie mij aan ?
    En is het uberhaupt mogelijk om de Alesis Active One 520 gebalanceerd aan te sluiten op de Audiophile 192, of maakt gebalanceerd/ongebalanceerd niet zo'n verschil ?

Als ik dan toch zo lastig mag zijn (ik ben echt onbekend op hardware gebied helaas): Is het ook uberhaupt mogelijk om de Alesis Active One 520 direct op de Blofeld Keyboard aan te sluiten, zonder tussenkomst van PC?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

Guy Rompelberg.

De geluidskaart zal mij (en jou op latere termijn) een rotzorg wezen, zolang er maar geluid in- en uit gaat. Kwalitatief zal dat echt niet uitmaken, is dezelfde chinees die die machine bedient hoor. Verschillen in geluidskaarten zijn alleen de DAC chips die beter worden en het aantal simultaan te gebruiken kanalen. In deze prijsklasse zijn de verschillen vrijwel in zijn geheel te verwaarlozen. Doe wat je het beste lijkt dus.

En dat inputvolume, lijn is lijn. 0,775Vrms op waarschijnlijk een redelijk stabiele impedantie. Mensen weten gewoon het virtuele gain-knopje in dat geval niet te vinden. Ongebalanceerde kabels maakt zeker uit omdat je dan -10dBm in een +4dBm ingang gaat rammen, ja, dat wordt dan zachter. Maar ook dan kun je dat softwarematig prima gainen hoor.

Ervaring, tja, vanuit m'n werk. Maar ik ga niet elke kaart in het assortiment in een PC rammelen om hem te testen. WOUW ER KOMT GELUID UIT. No shit, sherlock. Zoals ik zei, ervaring is niet echt nodig. Is qua functionaliteit net een batterij.

Over die monitor is het antwoord simpelweg ja.

Comment

Dankjewel voor de reactie Patrick.

Ik denk dat ik dan voor de Echo MiaMIDI ga.

Comment

Wat mij betreft kan topic gesloten worden, mijn vragen zijn beantwoord.

Comment

Topics als deze laten we liever open, wegens de mogelijkheid tot vragen stellen in de toekomst (al dan niet door anderen met hetzelfde dilemma).

Comment

Ok begrepen, bedankt voor de reactie.

Comment

Working...
            X