Announcement

Collapse
No announcement yet.

iPod als midi controller?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• iPod als midi controller?

Beste forumleden,

Ik heb op mijn de iPod de programma's TouchOSC en ITM DJ gedownload maar nu is de vraag, hoe krijg ik dit werkend in Traktor? Ik heb itouchmidi al geprobeerd alleen kan ik die niet openen. Wat moet ik nu doen?

Volgens mij kan dit gewoon mogelijk met een Ipod USB kabel.

Ipod USB-> USB PC -> Traktor instellingen > Verbinding maken!

Comment

Ik wil het graag draadloos; die kabel is niet zo lang.:(

Comment

Draadloos zal niet gaan. Dat ondersteunt izowizo de Traktor niet. Je kan anders ook een usb verleng kabel gebruiken.

Comment

Wat staat er hier dan?

Comment

Dan volg je die handleiding? Kan ook wezen omdat (ik denk) dat jij een illegale versie hebt. Die willen nog wel eens vreemd doen.

Comment

Kan jij wel lezen?

Dj-Walter: Kan ook wezen omdat (ik denk) dat jij een illegale versie hebt. Die willen nog wel eens vreemd doen.
              Ik: 1x Traktor scratch duo (timecode pakket)
              Dj-Walter: Dan volg je die handleiding?
              Ik: Ik heb itouchmidi al geprobeerd alleen kan ik die niet openen. Wat moet ik nu doen?
              Last edited by Guest; Thursday-06-01-2011, 18:11.

Comment

Ja, en gaan we nu weer normaal doen, stelletje kleuters?

TouchOSC werkt prima maar je zal wel wat verstand van PC's moeten hebben om dat werkend te krijgen. Is me al prima gelukt. Tegen de tijd dat opmerkingen als 'kun je wel lezen?' achterwege blijven ga ik dat pas uitleggen.

Had jullie beiden hoger ingeschat...

Comment

Originally posted by Patrick View Post
                  Oké, is goed maar waarom word er gelijk gedacht dat je met iets illegaals werkt? Dat pakket kost €300, dat vind ik vervelend. Je geeft geld aan iets uit en dan krijg je de reactie dat je met illegale software bezig bent en dat het dan niet werkt.:( Ook de post eerder, dat het sowieso niet werkt... :|Als Walter nou zelf de handleiding had gelezen had hij ook gezien dat je touchmidi nodig hebt, als je dan naar mijn begin post gaat zie je dat dat niet werkt. Vandaar de opmerking.

Kun je dan nu uitleggen waarom het niet werkt? Ik kan trouwens touchmidi sowieso niet open:(; ik krijg gelijk de melding dat er een bestand mist... Weet jij waar dat aan ligt? En ook hoe je het oplost? Touchosc staat op de tweede plek, itm dj vind ik er toch beter uitzien en heeft meer functies. Die wil ik dus eerst werkend krijgen.
                  Last edited by Guest; Thursday-06-01-2011, 23:34.

Comment

Mijn excuus tot zover dat nodig is.

Ik kan trouwen touchmidi sowieso niet open... Even deze regel van je post. Probeer het even opnieuw te installeren. Eerst de app totaal verwijderen en dan opnieuw downloaden en het weer installeren. Als dat ook niet lukt horen we het wel.

Comment

Als ik het programma download en installeer (op mijn pc met windows xp) zegt hij dat het allemaal goed is maar zodra ik het open zegt het programma dat er iets mist en het dus niet geopend kan worden. Ik heb het programma al een paar keer opnieuw gedownload en geinstaleerd maar hij komt steeds weer met de melding.

Comment

Heb je service pack 2 op je computer staan? Dan doet hij het alleen is mij vertelt.

Comment

Zeau, we zijn een dag verder, laten we het op 8 januari dan maar weer eens op een normale manier proberen. Gaatie dan!

Originally posted by Dj funkey View Post
                          Beste forumleden,

Ik heb op mijn de iPod de programma's TouchOSC en ITM DJ gedownload maar nu is de vraag, hoe krijg ik dit werkend in Traktor? Ik heb itouchmidi al geprobeerd alleen kan ik die niet openen. Wat moet ik nu doen?
                          Wat heb je zelf al gedaan? Werkt het ad hoc netwerkje uberhaupt al? En wat voor wireless adapter gebruik je? Heb je in de tussentijd internetverbinding? Dit is een beetje karig qua informatie.

Originally posted by BCDrivein View Post
                          Volgens mij kan dit gewoon mogelijk met een Ipod USB kabel.

Ipod USB-> USB PC -> Traktor instellingen > Verbinding maken!
                          Idee. Laat ik het aantal posts in dit topic tellen dat 100% onzin is. Dit is nummer één. Je kan niet met een standaard 30-pins dock connector MIDI uitzenden. Sterker nog, je kan helemaal geen MIDI uitzenden over een kabel. Je kan wel MIDI naar de iDevice toesturen met een Camera Connection Kit, dus alsnog niet met een 30-pins.

Ik wil het graag draadloos; die kabel is niet zo lang.:(
                          Je hebt dan ook geen keus, zie hierboven.

Originally posted by Dj-Walter View Post
                          Draadloos zal niet gaan. Dat ondersteunt izowizo de Traktor niet. Je kan anders ook een usb verleng kabel gebruiken.
                          Daar hebben we poeppost nummer twee. Ik kan verdorie op een Samsung touchscreen mijn laptop met Traktor twee panden verder aansturen. Gaat prima. Een USB verlengkabel is echter aids voor je iDevice. Mijn iPad en iPhone flippen in ieder geval met een verlengkabel.

Dan volg je die handleiding? Kan ook wezen omdat (ik denk) dat jij een illegale versie hebt. Die willen nog wel eens vreemd doen.
                          En daar hebben we post nummer drie. Dat hij de handleiding moet volgen heeft er dan nog niets mee te maken, alhoewel hij dat waarschijnlijk al geprobeerd had. Mensen komen hier niet voor niets dingen vragen. Verder, ja, mensen die illegale software gebruiken zijn de inferieuren in de samenleving in mijn ogen maar ook illegale versies van Traktor ondersteunen gewoon MIDI. En dat is omdat MIDI namelijk al zo oud is als m'n grootmoeder en dus ontzettend makkelijk te implementeren is.

Kan jij wel lezen?
                          Over deze post had ik al wat geschreven, hieronder nogmaals even quoten voor het nageslacht.

TouchOSC werkt prima maar je zal wel wat verstand van PC's moeten hebben om dat werkend te krijgen. Is me al prima gelukt. Tegen de tijd dat opmerkingen als 'kun je wel lezen?' achterwege blijven ga ik dat pas uitleggen.

Had jullie beiden hoger ingeschat...
                          Hee! Dat is mijn post!

Oké, is goed maar waarom word er gelijk gedacht dat je met iets illegaals werkt? Dat pakket kost €300, dat vind ik vervelend. Je geeft geld aan iets uit en dan krijg je de reactie dat je met illegale software bezig bent en dat het dan niet werkt.:( Ook de post eerder, dat het sowieso niet werkt... :|Als Walter nou zelf de handleiding had gelezen had hij ook gezien dat je touchmidi nodig hebt, als je dan naar mijn begin post gaat zie je dat dat niet werkt. Vandaar de opmerking.

Kun je dan nu uitleggen waarom het niet werkt? Ik kan trouwens touchmidi sowieso niet open:(; ik krijg gelijk de melding dat er een bestand mist... Weet jij waar dat aan ligt? En ook hoe je het oplost? Touchosc staat op de tweede plek, itm dj vind ik er toch beter uitzien en heeft meer functies. Die wil ik dus eerst werkend krijgen.
                          Het was een vraag, niet zo op je pik getrapt zijn. Kan toch best? Genoeg gierige mensen die eigenlijk hun shit niet kunnen betalen en dus maar illegale troep gaan downloaden. Die help ik dan ook niet. Zowel hier niet als op het werk niet. Om meerdere redenen.

TouchMIDI krijg je niet open op je iPod? Even uit je iPod verwijderen EN uit iTunes, en daarna via je iPod uit de app store downloaden, wil nog wel eens dingen verhelpen. In het geval van een Jailbreak, even Install0us uit de Cydia repo halen, die apps werken in dit soort gevallen vaak wel.

Mijn excuus tot zover dat nodig is.

Ik kan trouwen touchmidi sowieso niet open... Even deze regel van je post. Probeer het even opnieuw te installeren. Eerst de app totaal verwijderen en dan opnieuw downloaden en het weer installeren. Als dat ook niet lukt horen we het wel.
                          Dat is dan weer volwassen van je om je excuus aan te bieden, chapeau! Alleen jammer van dat laatste, maar goed, er kwam een goed advies achteraan dus dit was dan weer een goede post.

Als ik het programma download en installeer (op mijn pc met windows xp) zegt hij dat het allemaal goed is maar zodra ik het open zegt het programma dat er iets mist en het dus niet geopend kan worden. Ik heb het programma al een paar keer opnieuw gedownload en geinstaleerd maar hij komt steeds weer met de melding.
                          Ja, hij mist iets? Als ik thuis aankom zetten van "ja mam, ik mis iets?" hoe weet zij dan wat? M'n sjaal? M'n tas? M'n telefoon? M'n verstand? WELKE FOUTMELDING GEEFT HIJ DAN?!

Heb je service pack 2 op je computer staan? Dan doet hij het alleen is mij vertelt.
                          JA! NUMMER VIJF! :D :D :D ! Mensen lezen weer van alles op forums waar nog meer van dit soort diarreeposts staan en gaan dan zeggen dat je SP2 nodig hebt voor WiFi. Ach, laat ze dat maar lekker geloven. WiFi krijg ik onderhand al prima werkend op Windows 2000, daar hoef ik echt geen SP2 voor te hebben. SP2 maakt het alleen makkelijker, maar nodig? Nah.

-------------------------------------------------------

Hebben jullie meegeteld met het aantal poepposts, zoals ik het graag noem? Mijn eigen synoniempje voor posts waar mensen menen iets te weten, maar dat wat ze zeggen eigenlijk onzin is? Kom ik niet alleen tegen in dit topic, fuck, niet alleen in dit topic. Het is over het hele internet te vinden. MAAR DOE ER WAT AAN. We zitten hier om kennis te delen. Als je die kennis niet hebt, prima, die heeft iemand anders wel. Ik houd m'n bek ook dicht over DMX en verlichting omdat ik het verschil nog maar net weet tussen een scanner en een movinghead? (en meerdere mensen op het forum hier kunnen dat bevestigen, of niet Rick/LaRoche?). Point being: prima dat je wil helpen maar zorg dan ook dat wat je vertelt ook enigzins klopt en niet een bij-elkaar-geraapt uit-je-duim-gezogen zooi tekst is. Werkt alleen maar verwarrend. En als het voor post counts is, dat zal me aan m'n reet roesten.

(Disclaimer: bovenstaande is even in z'n algemeen gericht en niet tegen specifieke personen)

-------------------------------------------------------

Ennnnn... weer terug on topic!

Dus. Waar gaat het mis? Wat heb je al gedaan? Foutmeldingen? Screenshots? Als je nu eens doorgeeft welke stappen je zelf al hebt ondernomen dan kan ik daadwerkelijk ook iets voor je betekenen, want TouchAble draait hier prima hoor!

Comment

Wat heb je zelf al gedaan? Werkt het ad hoc netwerkje uberhaupt al? En wat voor wireless adapter gebruik je? Heb je in de tussentijd internetverbinding? Dit is een beetje karig qua informatie.
                            Mijn iPod kan geen verbinding maken met de computer omdat iTouchmidi (een programma op de pc) niet werkt. Ik gebruik de adapter die standaard in je pc zit, en ik heb op beide apparaten gewoon internet verbinding. Het programma werkte eerst wel op mijn pc, alleen is het een keer verwijderd. Nu is het dus opnieuw geďnstaleerd en opnieuw gedownload.

TouchMIDI krijg je niet open op je iPod? Even uit je iPod verwijderen EN uit iTunes, en daarna via je iPod uit de app store downloaden, wil nog wel eens dingen verhelpen. In het geval van een Jailbreak, even Install0us uit de Cydia repo halen, die apps werken in dit soort gevallen vaak wel.
                            Zie hierboven: is een programma op de pc die deze fout geeft.
                            Last edited by Guest; Sunday-09-01-2011, 21:50.

Comment

Dus. Waar gaat het mis? Wat heb je al gedaan? Foutmeldingen? Screenshots? Als je nu eens doorgeeft welke stappen je zelf al hebt ondernomen dan kan ik daadwerkelijk ook iets voor je betekenen, want TouchAble draait hier prima hoor!
                              Ik heb alleen de stap "iTouchmidi werkend krijgen" ondernomen. Dat lukt dus niet, daarom vraag ik hier om hulp. Met welk "tussen" programma wekt TouchOSC dan? Dat kan ik namelijk nergens vinden.

Comment

Working...
                              X