Announcement

Collapse
No announcement yet.

*Advies* Vocal recording

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• *Advies* Vocal recording

Hi,

Ik wil graag mijn vocals gaan opnemen en vraag ik om advies. Ik heb op dit moment de setup zoals in de afbeelding.

Nu wil ik dus mijn microfoon aan gaan sluiten, maar waarop ? Moet ik dan een mixer aanschaffen waar ik deze op aansluit of....?

Ik hoop dat jullie wat advies voor me hebben.

Op een audio ingang van je Computer.

Comment

Foto werkt hier helaas niet.

Het beste zou een externe geluidskaart zijn. Hiermee behou je de kwaliteit van de microfoon, die in de meeste standaard PC-kaartjes teniet gedaan wordt. ;)

Maar wat wil je precies gaan opnemen, wat is je budget hiervoor en wil je nog in de toekomst gaan uitbreiden?

Comment

Wat is "je" microfoon eigenlijk?

Als het bijvoorbeeld een Shure PG-58 is, maakt het niet heel veel uit of het nou via een dj-mengpaneel of een Mbox 3 binnenkomt, tenminste, da's mijn mening.

Maar goed, je moet in ieder geval een line-in hebben. Of het nou op een interne geluidskaart is, een externe geluidskaart of via een mengpaneel met firewire-aansluiting of wat dan ook.

Comment

Originally posted by MadSteven View Post
          Wat is "je" microfoon eigenlijk?

Als het bijvoorbeeld een Shure PG-58 is, maakt het niet heel veel uit of het nou via een dj-mengpaneel of een Mbox 3 binnenkomt, tenminste, da's mijn mening.

Maar goed, je moet in ieder geval een line-in hebben. Of het nou op een interne geluidskaart is, een externe geluidskaart of via een mengpaneel met firewire-aansluiting of wat dan ook.
          Mic-in bedoel je waarschijnlijk ;) tenzij je een preamp gebruikt. Verder klopt bovenstaande helemaal.

Comment

Geluidskaart

Ik zou voor een USB geluidskaart gaan.

Bijvoorbeeld de Audio Kontrol van Native Instruments welke record met 24bit/192khz

Comment

Working...
            X