Announcement

Collapse
No announcement yet.

FL studio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• FL studio

Hoi allemaal,

ik zet mijn platen te koop.

De R&b platen bij elkaar kosten

15 euro

En het andere deel kost: 25 euro.

Zelf ben ik opzoek naar deze platen :

Soulmagic - Soulmagic
    Freestylers - push up ( met handen op de voorkant)
    Martin solveig- destiny ( original ! )
    Shakedown- at night (met kid creme remix. marsmannetje op de voorkant)
    Mylo- drop the pressure
    kid creme- doing my own thing
    basement jaxx- o my gosh.

Mocht je 4 of meer van deze platen hebben en ze kwijt willen mag je mijn hele collectie hebben.

Gr. Marieke

Shakedown- at night (met kid creme remix. marsmannetje op de voorkant)

Die heb ik, alleen weet ik niet of ik hem kwijt wil, mischien weet je me over te halen? :wink:

Comment

40 euro voor alles?

verkocht :!:

Comment

Hoi Allemaal,

Heb al mijn platen verkocht.

En dj Kone.. wil die plaat nog steeds graag hebben. zeg maar wat je der voor wilt ;-)

Gr. Marieke

Comment

FL studio

Even een vraagje?

Waar kan ik het beste een FL studio curcus volgen om zelf liedjes enzo te maken?

De prijs maakt niet uit.

Alvast bedankt!

Comment

Bij mij voor €200000,000 euro. Kom op de prijs maakt wel degelijks iets uit. En je maakt een hoop topics aan die je ten eerste makkelijk zelf kan opzoeken en ten tweede denk ik dat je het niet eens gaat gebruiken. google is je vriend

Comment

Hoezo ga ik het niet gebruiken??? eigen beat enzo eronder zetten

Comment

Het gaat om al je topics in het algemeen. Je maakt erg veel topics aan die je makkelijk zelf kunt opzoeken en stiekem denk ik dat alles wat jij wilt doen nog niet zo realistisch is op je 13. Begin bij het begin en probeer eerst zelf te oefenen en vooral veel te lezen. Er is een hoop informatie op dit forum. Wanneer je dan vragen hebt waar je echt niet uitkomt dan maak je een topic aan. Het is toch ook veel leuker om zelf dingen te onderzoeken? Tevens leer je daar veel meer voor dan dat alles wordt voorgezegd.

ps. zie dit niet als aanval, maar als tip

Comment

ja dat is waar, maar je zei dat ik het niet ging gebruiken???

PS. waar mee moet ik beginnen dan?

Comment

Als je Fl onder de knie wilt krijgen zou ik gewoon de boel is goed bekijken en wat in elkaar te zetten, handleiding erbij etc. Voor het dj werk zou ik is gaan kijken naar een leuk basissetje en niet te veel extra opties, dat maakt het alleen maar duurder en misschien vind je het helemaal niet leuk.

Comment

Wat voor stijl wil je maken, anders wil ik eventueel wel wat tutorials maken, zeg maar wat je er voorover heb :P

Comment

house, electic, dance en dat soort dinge

Comment

Oke maar wat zoek je nou in die tutorials bijvoorbeeld? je kan niet verwachten dat ik je een handleiding maak die aangeeft hoe je een nummer maakt, wat dat bestaat gewoon niet. Kijk iemand kan je leren hoe het programma werkt, maar niet hoe je een liedje/synth oid maakt
                          Begrijp je :?:

Comment

ja, ik zit nu ook een beetje op youtube te kijken en tut's te downloaden.

Comment

[edit] Hij is iets langer geworden dan gepland, dus succes met lezen! :shock: [/edit]

Als eerste ben ik het met roderickk eens dat de informatie die je nu zoekt eigenlijk al op internet te vinden is. Ik zal je een klein beetje op weg helpen.

In FL Studio kan je op help klikken, onderaan dit menu staan een aantal web-links, onder andere tutorials, handleidingen, enz..

Zoek het internet een beetje af, google helpt heel erg, en vind je met je eerste 3 zoekwoorden niks, probeer er nog eens 20.

Mocht je over een paar maandjes nog bezig zijn met produceren, dan weet je voor jezelf dat je het leuk vind. Ik vond het gister avond ook heel lekker om een hele zak pepernoten leeg te eten, maar ik ben nu van gedachte veranderd, want ik krijg er buikpijn van.

Het produceren en DJen is een dure hobby, probeer er in het begin niet te veel geld aan uit te geven, want de kans bestaat dat je het over een paar maanden toch niet zo leuk vind. Het zou zonde zijn als je er dan al zoveel geld aan uitgegeven hebt.

Ik heb op dit forum al meer eendagsvliegen langs zien komen dan vaste gebruikers.

Ok, mocht je er nu zeker van zijn dat je het een onwijs leuke hobby vind, dan hoop ik dat we je over een paar maanden hier nog steeds actief op het forum zullen zien! Want dan hebben we er een nieuwe DJ bij.

Wat je verder kan doen om het draaien onder de knie te krijgen is oefenen, oefenen, oefenen.

En naast een paar honderd euro aan startkapitaal (echt niet meer!), heb je alleen een grote dosis doorzettingsvermogen nodig.

Ik ben zelf al een hele tijd af en toe bezig met draaien en produceren, ik heb vroeger (man wat voel ik me opeens oud :P) een radio 538 music master programma voor mijn verjaardag gekregen. Het koste misschien 10 euro bij de V&D of zo, maar het was elke euro waard. Het is niks vergeleken met programma's als Fruity Loops, Cubase, Logic, enz. Maar het deed waar het voor gemaakt was en het had alle elementen, eenzelfde opbouw en de mogelijkheid om muziek te maken, net als de grote broers van dit programma.

Op die manier leer je produceren, door het te doen. Je kan iemand betalen voor een leuke tutorial, maar alles wat je kan leren uit een boek is op internet te vinden. Alles wat je niet kan leren uit een boek, dat leer je dus ook niet door een tutorial te maken.

Je hebt het stukje over de beschuldiging van plagiaat (tiesto) misschien wel gelezen, je moet je eigen stijl creëren, dat kan iemand anders niet voor je doen.

Kortom, blijf proberen, laat dat programma maar eens 20 keer crashen omdat je iets verkeerd doet. Leer daar van, probeer wat knoppen, en vooral, lees heel veel over produceren op internet.

Daarna, maak eerst eens een standaard drum ritme, plak daar een leuke bas-line bij en gooi er dan bijvoorbeeld een piano doorheen, speel wat met een leuke melodielijn en mocht het niet lukken, begin weer eens opnieuw.

De komende maanden is de kans vrijwel nul dat je sowieso een track helemaal af zal maken, doe je dat wel, dan is de kans heel klein dat je er tevreden mee zal zijn. Leer er mee leven dat je in het begin alleen maar rotzooi maakt, je zal zien dat het vanzelf een stuk beter gaat als je maar blijft doorzetten.

Je moet tenslotte ook eerst blokfluit leren spelen voor je een saxofoon in je handen krijgt.

Ok, ik vind dat mijn roman inmiddels wel lang genoeg is. Ik heb min of meer nog een opdracht voor je (om je een beetje op weg te helpen zelf te leren zoeken naar kennis)

Zoek hier eens informatie over op:

- Tempo, maat, ritme
                              - drummen
                              - opbouw van dance nummers
                              - wat is sequencer software?

Weet je hier meer over, dan zul je zien dat die informatie heel handig is als je in fruity loops aan de gang gaat.

Daarnaast is een goede tip, luister naar muziek!
                              En niet alleen op de achtergrond, probeer te luisteren hoe het nummer in mekaar zit, luister hem 3 keer voor je naar de volgende gaat, probeer te horen hoelang het duurt voor de eerste break komt, of je bepaalde patronen hoort, hoelang die patronen duren (hoeveel maten) Wanneer hoor je wel een kick en wanneer niet, wanneer is de melodie belangrijk, enz enz..

En mocht je nu een paar maanden verder zijn, ga dan eens opzoek naar informatie over VST's

Nou, succes, we horen wel hoe je zoektocht verloopt!

Comment

Working...
                              X