ja misschien dat je eigenlijk beter eerst een flstudio demo download oid ;)
Announcement
Collapse
No announcement yet.
FL studio
Collapse
X
-
Produceren is een apart iets luister goed naar anderen kijk filmpjes etc.
Producen is een kwestie van oefenen en oefenen en nog eens oefenen...Net zoals draaien zelf.
Ikzelf draai nu 5 jaar waarvan 2 jaar op hoger niveau in discotheken en feestcafe,s etc hier heb ik voor moeten knokken en oefenen en oefenen en nog eens oefenen.
Ga eens langs bax en laat je adviseren voor een leuke beginners set , ga dan eens goed luisteren naar muziek en ga draaien zodat je de opbouw van muziek leert kennen..
Want dat is de hele basis van een nummer maken een beat is niks zonder melodie en een melodie niets zonder beat ga eens luisten hoe hardwell, laidback luke , fedde la grand of een van je andere idolen het doen en ga dan eens kijken hoe werkt het , pas dan moet je geld uit gaan geven als je daadwerkelijk weet waar je mee bezig gaat..
Sinds kort ben ik ook bezig met me midi- keybord etc en het valt echt niet mee hahah~!
Comment
-
-
Als ik je een tip mag geven?
Ik Heb het zelf ook moeten leren.
Ik heb dit gedaan met behulp van tutorials enz
Maar het meeste heb ik geleerd van experimenteren, zoals echt alle effecten gebruiken alle knopjes die je ziet indrukken en zien wat je doet.
Ook luisteren naar de tracks van de stijlen die je wilt maken en daaruit leren voor de opbouw van je nummers etc.
Zelfstudie is in mijn ogen het beste ;)
Mvg
Tim
Comment
-
Originally posted by Jos... View Posthouse, electic, dance en dat soort dinge
Als toevoeging op het hele stuk van 'NBeat': Denk niet meteen dat je een top40 hit gaat scoren, want zo red je het nooit. Het moet een hobby worden en elk succes is meegenomen. Er is een verschil tussen produceren om een coole gast te zijn en produceren omdat je het zelf wilt.
Nu ben ik ook nog niet zo'n topper met Fruityloops dat ik kant en klare tutorials schrijf, maar als je vragen heb hoor ik ze wel komen.
Mvg,
Nando
Comment
-
Heel goed Nando. Ben blij dat er iemand hetzelfde over denkt als ik, ik heb persoonlijk een hekel aan de muziek van ....... (noem geen namen) maar dat zijn momenteel de populaire DJ's in Nederland die de hele house scene verziekt hebben met hun slechte platen en noemen dat dan "house".
Toch wel zonde voor de echte grondleggers, de echte house wordt niet meer gewaardeerd en dat vind ik zonde. Maarja, om er makkelijk te komen maak je gewoon wat simpele tracks met afgezaagde sampletjes en vocals en je bent opeens nr. 1 DJ van Nederland.
Echte producers vind ik bijvoorbeeld Prok & Fitch, Sebastien Leger, Axwell, Gregor Salto en dergelijke. Die jongens doen het echt voor de muziek (For the love of house) en niet om er geld mee te verdienen of er makkelijk mee te kunnen scoren.
Comment
-
Baggi Begovic :oops:
Om maar even terug te komen op het produceren, ik heb er zelf wel wat verstand van, maar mijn niveau is toch ook nog niet zo hoog als de meeste eclectic producers. Ik denk zelf dat je eerst moet groeien tot het niveau van Eclectic, en dan van daaruit doorgroeien naar de diepgaande house.
PS. Mij hoor je niks zeggen van een Vato Gonzalez etc.. Ook deze muziek waardeer ik, en ik heb alleen maar respect voor deze mensen. Ze hebben het immers toch zover weten te komen.
Comment
-
Met een midi keyboard stuur je geen geluiden naar je pc, maar signalen van bepaalde noten en wat andere functies, met de sampler van je pc moet je hier nog geluid van maken.
In FLStudio zou je als je in het options (F10) menu de instellingen goed hebt gezet en daarna een channel selecteerd in de step sequencer al geluid moeten horen.
Maar hier is via google / help veel info over te vinden!
Comment
-
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar ik zal binnenkort m'n keyboard eens richting eindhoven verplaatsen en een USB geluidskaart aanschaffen, dan kan ik het nog wel eens voor je uitzoeken, 't is voor mij al redelijk lang geleden dat ik iets met MIDI gedaan heb.
Dit wordt echter pas eind januari, dus misschien dat robert er nu iets meer over kan zeggen, hij werkt dan wel niet met FL Studio, maar misschien weet hij je op de korte termijn wel verder te helpen.
Comment
Comment