Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij op weg helpen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wie kan mij op weg helpen?

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem, ik ben al een jaartje bezig met een beetje muziek maken, voorzichtig op mijn laptop, beetje ontdekken enz.
    Nu wil ik het wat fanatieker gaan aanpakken, en nu heb ik zelf een pc staan, die ik uitsluitend voor muziek wil gebruiken, daarbij heb ik ook een Emu 0404.
    Probleem is toch dat ik tijdens het maken van een track te beperkt ben.
    Ik kan slechts 14 audio kanelen openen en maar 4 midi kanalen.
    Ik werk alleen maar met software.
    Hieronder de pc waar ik mee werk:

PM631ES HP Workstation XW6200 Single Xeon Pentium-4 3.6Ghz/2GB/160GB SATA/DVD/DVDRW/Quadro/FX-1400 PCI-E 128MB/Dual DVI/Lan
    ID# 151,

Processor
    Single Intel Xeon Pentium-4 3.6Ghz

Geschikt voor:
    Intel Core2Duo Extreme 1066Mhz, 4MB L2
    Intel Core2Duo 1066Mhz, 4MB L2
    Intel Pentium IV 800Mhz, 2MB L2
    Alle processors zijn geschikt voor 64-bit computing met Intel EM64T

Mainboard
    1x PCIe x16 graphics slot,
    1x PC-e x8 slot wired as x4,
    1x PCIe x1 slot,
    3x 5v PCI 32bit/33Mhz slots

Memory
    2GB (2x 1GB) ECC Registered 4-channel DDR PC-3200 ongebufferde DIMM's

Max. 8GB, with 2GB modules using 4 memory slots,
    Memory supported: dual-channel DDR2 533 or 667MHz non-ECC and ECC memory

Harddisk
    160GB SATA-2 7200rpm

Kan iemand mij vertellen waar het fout gaat? Is mijn pc gewoon niet geschikt?
    Of moet ik iets anders aanschaffen dan die Emu0404 die ik heb?

Mvg Dirk

Je PC is echt te traag, vooral je RAM zal een issue zijn denk ik. Ik zou aanraden je processor bij te werken naar een i5/i7 en een 4 GB RAM of meer te pakken (kost geen drol meer tegenwoordig), bij voorkeur met een 64-bit OS.

Voor een goede schrijfcache kan ik ook een SSD-schijf aanraden.

Comment

wordt een nieuw systeem.

Comment

Originally posted by donkey kong View Post
        wordt een nieuw systeem.
        Onzin, als je gewoon socket-775 hebt kun je al snel naar een quad core overstappen zonder een nieuw mobo te hoeven. Idem met RAM, als dat gewoon DDR3-1066 is, wederom geen probleem.

Als je toch een nieuw systeem aan wilt schaffen TS: koop een Mac. :)

Comment

we weten niet eens wat voor socket hij heeft??. het word vast ook een nieuw motherboard (atx) maar 775 kan nog wel naar Quad core socket 775 (lijkt mij net echt de mooiste upgrade) maar dat dan kan je nog beter een i3,aanschaffen presteert nog beter. nee het is drr dus dat kan je nog duur bijplaatsen. (die kitjes zijn niet te dokken) (drr3 is dan meestal nog goedkoper (mij lijkt me gewoon een nieuw motherboard prossecor,plus ram, moet kopen). of beter een nieuwe pc (hij heeft drr of drr2)

mac is leuk maar duur en geen enkele geluidskaart die een beetje goed is werkt er op.
          heb geen idee of mac wel een goede onboard geluidskaart heeft.

(drr,drr2,drr3 zo is de lijst. types ram) (tjaah en de rest google) (ik wil graag de ict in)
          Last edited by donkey kong; Saturday-26-02-2011, 00:36.

Comment

we weten niet eens wat voor socket hij heeft??. het word vast ook een nieuw motherboard (atx) maar 775 kan nog wel naar Quad core socket 775 (lijkt mij net echt de mooiste upgrade) maar dat dan kan je nog beter een i3,aanschaffen presteert nog beter. nee het is drr dus dat kan je nog duur bijplaatsen. (die kitjes zijn niet te dokken) (drr3 is dan meestal nog goedkoper (mij lijkt me gewoon een nieuw motherboard prossecor,plus ram, moet kopen). of beter een nieuwe pc (hij heeft drr of drr2)

mac is leuk maar duur en geen enkele geluidskaart die een beetje goed is werkt er op.
            heb geen idee of mac wel een goede onboard geluidskaart heeft.

(drr,drr2,drr3 zo is de lijst. types ram) (tjaah en de rest google) (ik wil graag de ict in)
            - het word vast ook een nieuw motherboard (atx) --> Lijkt me dat de vormfactor niet echt interessant is.
            - maar 775 kan nog wel naar Quad core socket 775 (lijkt mij net echt de mooiste upgrade) maar dat dan kan je nog beter een i3 --> Want een dual-core i3 is natuurlijk beter als een wat verouderde Core 2 Quad. Tuurlijk, wat jij wil.
            - nee het is drr dus dat kan je nog duur bijplaatsen. --> Boeiend. Dan pak je gewoon DDR2-1066. Het is dan ook geen game-PC.
            - mac is leuk maar duur --> Duur is relatief, ik vind het een perfecte prijs-/kwaliteitverhouding
            - geen enkele geluidskaart die een beetje goed is werkt er op --> Om deze zin moest ik toch echt even lachen. MOTU is gemaakt voor alleen de Mac en werkt dus goed. TC Electronic? Perfect. M-Audio/Avid? No problem. RME? Werkt prima.
            - mac wel een goede onboard geluidskaart heeft. --> Boeiend, je gaat toch niet een halve studio aan een mini-TRS hangen.
            - drr,drr2,drr3 zo is de lijst. types ram --> Joh.
            - jaah en de rest google --> Geloof niet alles wat je op het internet vindt.
            - ik wil graag de ict in --> Ik zit er al :)

Laten we nu eerst eens de reactie van de TS afwachten.

Comment

Originally posted by Patrick Godschalk View Post
              - het word vast ook een nieuw motherboard (atx) --> Lijkt me dat de vormfactor niet echt interessant is.
              - maar 775 kan nog wel naar Quad core socket 775 (lijkt mij net echt de mooiste upgrade) maar dat dan kan je nog beter een i3 --> Want een dual-core i3 is natuurlijk beter als een wat verouderde Core 2 Quad. Tuurlijk, wat jij wil.
              - nee het is drr dus dat kan je nog duur bijplaatsen. --> Boeiend. Dan pak je gewoon DDR2-1066. Het is dan ook geen game-PC.
              - mac is leuk maar duur --> Duur is relatief, ik vind het een perfecte prijs-/kwaliteitverhouding
              - geen enkele geluidskaart die een beetje goed is werkt er op --> Om deze zin moest ik toch echt even lachen. MOTU is gemaakt voor alleen de Mac en werkt dus goed. TC Electronic? Perfect. M-Audio/Avid? No problem. RME? Werkt prima.
              - mac wel een goede onboard geluidskaart heeft. --> Boeiend, je gaat toch niet een halve studio aan een mini-TRS hangen.
              - drr,drr2,drr3 zo is de lijst. types ram --> Joh.
              - jaah en de rest google --> Geloof niet alles wat je op het internet vindt.
              - ik wil graag de ict in --> Ik zit er al :)

Laten we nu eerst eens de reactie van de TS afwachten.
              drr2 past niet op drr.:D (meschien met hamer.:p)
              quad core 775 is wel beter. q9650 4606 punten- Intel Core i3 530 2,714 punten maar de i3 doet het zeker niet slecht voor de prijs. (Intel Core i7-2600K 9,309 punten tog een beter idee).
              ik werk alleen met fl studio en een cut programma. en virtual dj. dus wist alleen dat fl studio niet werkte.
              jaah de kast zo,n mac pro ziet er wel gelikt uit :D maar vindt het nadeel dat je geen fl studio kan laten draaien. en als ik ga studeren dan is de mac korting wel leuk 6 procent korting:p.
              oke maar standaard is atx voor motherboards dus nam het standaard aan. (je hebt atx-mini axt-xl atx-ssi-micro btx-micro atx-meb-hptx-extended axt dus keuze zat):D
              jep een halve studio aan je mac mini :D
              en hoeveel antwoorden zijn door no lifers gescheven op google????.

laterz.

Comment

Sorry, maar van je post kan ik echt niets maken, voornamelijk door de afwezigheid van structuur en leestekens. Je gaat van het ene onderwerp naar het andere en het ziet er naar uit dat het topic af gaat dwalen naar iets waar de topicstarter helemaal niets aan heeft. Het lijkt mij verstandig om te wachten tot de topicstarter weer een reactie geplaatst heeft.

Comment

jep een halve studio aan je mac mini
                  Nou dat kan dik ja.. ik heb hier een oud model (vorige) van mac mini. ik kan 12 tracks op reason met rewire naar logic draaien zonder te crashen, ik weet niet of je ooit met een mac mini heb gewerkt maar dit kan zonder problemen.

Comment

drr2 past niet op drr.:D (meschien met hamer.:p)
                    Ik ben niet verstandelijk beperkt, dus dat snapte ik zelf ook wel.
                    quad core 775 is wel beter. q9650 4606 punten- Intel Core i3 530 2,714 punten maar de i3 doet het zeker niet slecht voor de prijs. (Intel Core i7-2600K 9,309 punten tog een beter idee).
                    Boeiend. Als het maar werkt.

i
                    k werk alleen met fl studio en een cut programma. en virtual dj. dus wist alleen dat fl studio niet werkte.
                    jaah de kast zo,n mac pro ziet er wel gelikt uit :D maar vindt het nadeel dat je geen fl studio kan laten draaien. en als ik ga studeren dan is de mac korting wel leuk 6 procent korting:p.
                    Dan kies je een andere DAW of blijf je met Windows werken. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn. En voor mijn part draai je PD6 op de Mac.

oke maar standaard is atx voor motherboards dus nam het standaard aan. (je hebt atx-mini axt-xl atx-ssi-micro btx-micro atx-meb-hptx-extended axt dus keuze zat):D
                    Nogmaals: lekker boeiend.

jep een halve studio aan je mac mini :D
                    Mini-TRS != mac mini. Zucht.

en hoeveel antwoorden zijn door no lifers gescheven op google????.
                    Je schrijft niets op Google maar op webpagina's. En daar kan iedereen de grootste onzin neerzetten. Zoals bij bovenstaande posts bijvoorbeeld.

laterz.

Comment

En jullie verwachten nu serieus dat de topicstarter nu precies weet wat hij moet gaan doen? Ik denk het niet. Ik snap er zelf ook amper meer iets van.

Ik ga dit topic voorzien van een tijdelijk slotje. Wanneer de topicstarter online is en graag een reactie wilt geven is dat geen enkel probleem, stuur mij even een PM, dan zet ik het topic weer open. :)

Comment

Working...
                      X