Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe KRK 10s sub connecten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe KRK 10s sub connecten

Hallo,

ik heb vandaag mijn KRK 10s subwoofertje binnen gekregen.
    Ik heb al 2 VXT8's die aan mijn MBOX 2 Mini verbonden zijn.
    Hoe moet ik deze sub verbinden precies?
    En wat voor kabels heb ik nodig?

Bedankt!

De KRK subwoofer komt eigenlijk precies tussen je MBOX en VXT's in.

Je gaat dus vanuit je MBOX naar de ingangen van de subwoofer (zodat hij signaal krijgt en het laag er al uit haalt), de VXT's kunnen dan op de uitgangen van de subwoofer worden aangesloten.

Qua kabels kun je gewoon met je huidige soort kabel blijven werken, dat is in jouw geval vermoedelijk 6.35mm jackplug. (ook wel 1/4 inch TRS genoemd)

Comment

Rick, bedankt voor je reactie :)

Originally posted by Rick View Post
      Qua kabels kun je gewoon met je huidige soort kabel blijven werken, dat is in jouw geval vermoedelijk 6.35mm jackplug. (ook wel 1/4 inch TRS genoemd)
      Precies ik maak inderdaad gebruik van een paar 1/4 inch TRS kabels, maar ik neem aan dat ik er nog wel 2 extra moet bijbestellen om te VXT's met de sub te verbinden.

Verder is het duidelijk, bedankt.

Comment

Klopt, je hebt dan inderdaad nog twee extra kabels nodig. Beste is om ze altijd ietsje langer te nemen dan je nodig hebt, beter te lang dan te kort. ;)
        Let overigens ook even op dat je de 'stereo' versie neemt (dus met 3 aders per kabel).
        Dan behoud je je gebalanceerde signaal.

Comment

Helaas pindakaas maar we hebben beide iets over het hoofd gezien denk ik :p. De KRK 10s heeft 2 1/4 inch TRS gebalanceerde ingangen. Daar gaan de 2 kabels van de sub al in neem ik aan. Als ik het goed begrijp heb ik dan nog 2 kabels (XLR?) nodig die van de VXT's verbonden worden met de XLR outputs op de Sub.

http://www.altomusic.com/shop/images...25bb7c6f7a.jpg

Bij unbalanced zijn er wel 2 1/4 inch TRS inputs en outputs maar bij balanced niet. Correct me if i'm wrong ;)
          Last edited by 007; Friday-11-03-2011, 20:42.

Comment

He, apart. Dan heb ik dat over het hoofd gezien, excuus!

Dan worden het twee XLR kabeltjes, male naar female. :) Die komen dan tussen de sub en de monitoren.

Comment

Geen probleem ;=) Kan ik de kabeltjes nog omwisselen voor XLR kabels of wisselen jullie geen kabels om? (ze zijn wel uit de verpakking gehaald maar ongebruikt)

Bedankt

Comment

Normaalgesproken is dat ter beoordeling aan degene die de garantie en de retouren behandelt, maar aan de andere kant is het ook een beetje mijn schuld dat ik niet eerder zag dat er geen gebalanceerde jackplug uitgang was. Als je er bij zet dat ik er akkoord voor heb gegeven moet het goedkomen.

Als je ze wilt houden is dat ook geen probleem, kunnen altijd eens van pas komen.

Comment

Precies, geen probleem. Ik behoud de kabels gewoon en koop de XLR's er nog extra bij ;) bedankt voor de info weer!

Comment

Nog even een kort ander vraagje:

Is het ook mogelijk om de sub aan te sluiten op een onboard geluidskaart (bv de PC van mijn broer heeft een onboard kaart)? Zo ja, wat voor kabels heb ik hier dan voor nodig?

Bedankt

Comment

Jahoor, geen enkel probleem. Ik zou er dit kabeltje voor nemen.

Comment

Super! Bedankt voor de snelle reactie :)

Comment

Working...
                        X