Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio

Beste forumleden,

Ik ben me in het dj'en gaan verdiepen maar heb toch ondekt dat ik liever mijn ideeën in muziek maken ga stoppen en probeer een degelijk begin te maken waar ik een tijdje mee verder kan. als speakers had ik de Yamaha HS80M actieve monitor in gedachten.

Alle samples uit een software halen heb ik liever niet dus wil ik mijn eigen sounds maken d.m.v een synth.

Maar hoe zit het met de software om te produceren?

- is cubase op dit moment de beste oplossing voor produceren met een synth? ( want ik wil graag mijn eigen muziek vanaf de eerste beat zelf maken )

- of is het een beter idee om ableton te kopen met een controller in plaats van een synth?

Mijn budget is 600 euro maar kan vergroot worden met 200 euro als dat zo uitkomt

Ik zou het handig vinden iets meer informatie te hebben over hoe het beste te beginnen met producen.

Alvast bedankt,

Laurens
    Last edited by Rick; Saturday-10-11-2012, 13:06. Reason: klopte niet helemaal

Alle samples uit een software halen heb ik liever niet dus wil ik mijn eigen sounds maken d.m.v een synth.
    Maar hoe zit het met de software om te produceren?
    Spreekt dit elkaar niet ongelofelijk tegen? Aan de ene kant wil je gewoon een synth, maar aan de andere kant vraag je advies over software?!

Comment

wat je zegt klopt helemaal, ik heb het niet juist geformuleerd. ik pas het even aan.

Comment

Ableton, een APC40 en een midi keyboard en je komt dan een heel eind.
        (de APC is alleen handig als je ook live will gaan)

en
        Midi keyboard met 49 toetsen, 12 druk- en snelheid gevoelige pads en acht toewijsbare knoppen en faders. Het gereedschap voor de serieuze producer of live artiest. Geniet van het ultieme producer gevoel met deze MPK49.

(is samen ongeveer 900,-) Dat is net iets over je budget maar als je echt serieus wil produceren is een 49 Keys well sterk gewenst.
        Als je niet live wil gaan of verlopig nog niet dan kun je de APC 40 ook later doen.

Comment

Kan iemand bij het nut van een midi keyboard uitleggen want in mijn ogen gaat producen net zo makkelijk zonder een midi keyboard en heb ik liever mooie speakers.

Comment

Originally posted by dance2mix View Post
            Kan iemand bij het nut van een midi keyboard uitleggen want in mijn ogen gaat producen net zo makkelijk zonder een midi keyboard en heb ik liever mooie speakers.
            Dacht ik eerst ook, nu wil ik heel erg graag zo'n keyboard! handig is om zelf acorden in te spelen. ook zijn de schuifjes heel handig!

Comment

Originally posted by dance2mix View Post
              Nee met een keyboard gaat het makkelijker je hebt alles dicht bij elkaar in 1 apparaat. Zoals hierboven vermeld acoordjes inspelen gaat veel sneller en makkelijker plus het gevoel van echte knopjes en schuifjes in handen.
              Ik zal niet beweren dat goede speakers minder belangrijk is want dat zijn ze wel ik zou toch eerst voor een midi keyboard gaan. Focus je met behulp van het keyboard op melodien, beats, basslines etc. Daarna kun je een stap verder gaan met het goed afmixen waar goede speakers bij van pas komen.

Comment

Inplaats van de apc 40 denk ik dat ik toch liever de novation launchpad neem met de novation Zero midi controller, heb ik faders en 64 toetsen maar nu heb ik bijna alle informatie toch is er iets dat ik niet helemaal doorheb :

Ik wil natuurlijk een geluidskaart ( firewire denk ik ) maar die heeft meerdere uitputs en volgens mij kunnen die niet rechtstreeks je monitors in dus hoe moet ik dit aanpakken?

Alvast bedankt,

Laurens
                Last edited by dance2mix; Sunday-03-04-2011, 16:15. Reason: even wat toevoegen

Comment

haha

Comment

Working...
                  X