Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met produceren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik heb nog een paar kleine vraagjes. Is Cakewalk music creator 5 een handig programma om mee te beginnen? Ik heb even snel wat gelezen op de site van Cakewalk en ik vroeg mij af of het slim is om te kopen ook al speel ik geen instrumenten.

edit. En is iemand bekend met dit programma? http://www.bax-shop.nl/sequencers/so...t-details.html is dit goede software om mee te beginnen?

Wordt over het algemeen Fl Studio Fruity Edition http://www.bax-shop.nl/sequencers/im...t-details.html beschouwd als het makkelijkste programma om mee te beginnen?
    Last edited by jimmyjazz; Sunday-03-04-2011, 15:33.

Comment

Ik heb wel fl studio maar ben er niet bekend mee.
      Best ingewikkeld programma.

Maar je kunt er wel mooie beats mee maken.

Comment

Meestal wordt Fruity Loops wel aangeraden voor beginners maar het is zeker gene makkelijk programma. Dit geld ook voor Reason, Ableton en cubase.
        Ben niet zo bekend met Sony Acid en cakewalk.

Comment

ik gebruik het ook fruity loops. (ben nog geen ster.)
          maar werkt erg fijn zeer overzichtelijk. makelijk in gebruik en je kan er alles mee.
          mixer is fijn omdat je er gemakelijk efecten aan je kicks kunt voegen.
          en je kan makelijk piano rollen maken.

Comment

Ik gebruik ook fruity loops (al jaren) en in het begin kon ik ook nog niet zoveel, een simpel drum en bas lijntje waren zo gemaakt. Je moet niet vergeten dat produceren veel meer inhoudt dan alleen ff snel iets in mekaar zetten. Maar goed, als je wilt beginnen zou ik zeggen pak fruity loops. Ga eventueel op youtube zoeken naar tutorials voor fruity loops en probeer gewoon iets leuks te maken. Vaak lukt het niet, en soms gaat het gewoon lekker. Sla je project ook eens tussendoor even op, en ga wat anders doen.

Comment

Originally posted by Jeen View Post
              Je kunt er muziek mee afdraaiden.
              PLaylisten maken, effects toevoegen, recorden, de stem uit de song halen enz.
              Dat is niet producen dat is gewoon plaatjes draaien ;)

Comment

Die vat ik even niet.

Comment

Klopt het moest een quote zijn, kwam er later achter dat dit topic meer pagina's heeft... Heb mn bericht aangepast.

Comment

Working...
                  X